• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

mikjon

Omega
Det är ju ändå helg så lika bra att ta en till. Ramon Allones Club Allones EL 2015, toner av kaffe, lite honung och torkad frukt, mjukt fint drag.
IMG_0119.JPG
 

Brage

Omega
IMG_2939.JPG

Delar med mig av en liten recension, i form av Kind Cigars Secret Blend nummer tre.

Första tredjedelen:

Första puffen bjuder på kraftig träsyra, kakao. Samt svartpeppar vid drakbloss. För att sedan inleda sötad mjölk i sällskap av muskotnöt. Fortsättningsvis bjuder den på ek och sedan söta toner av ceder. Finalen av denna del bjuder den på mjölkchoklad samt kakao.

Andra tredjedelen:

Delen inleder med kakao samt muskotnöt, men även jord, och en lätt krämig eftersmak. Sedan utvecklar den fram en unik schweizernöt-ton, även träsyra och jord finns i bakgrunden till schweizernöten. Mot slutet på denna del så finner jag återigen mjölkchoklad med muskot som kompanjon. Genom hela denna del, så minskar styrkan, men svartpeppartonerna som återfanns i den första delen vid drakbloss är borta, och är helt ersatt av vitpeppar.

Tredje tredjedelen:

Svartpeppar är återigen tillbaka vid drakbloss, vilket jag finner är mer passande till denna cigarr. Smakmässigt inleder den med karamelliserade jordnötter och sötad mjölk med trätoner. För att sedan bjuda på mig en bittersötma i form av nötskal, samt muskot. Avslutningsvis bjuder den på en starka och tydliga ektoner med dess tillhörande träsyra.

Till skillnad från de andra två cigarrerna i Secret Blend-kollektionen så har denna inga konstruktionsproblem, åtminstone inte denna cigarr. Bra drag, inga förbränningsproblem, så detta är helt klart den mest rökbara cigarren hittills, även om jag tycker den första hade överlägset bäst smak, för mig.

En trevlig cigarr, helt klart.
 

Lowe92

Cartier
Någon som har ett bra tips på att få bort cigarrlukt inomhus? Rökte en cigarr i badkaret häromdagen och tyvärr satte det sig mer i rummet än väntat, försöker vädra så mycket jag kan men om någon har andra tips är det uppskattat.
 
Topp