• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
IMG_8942.JPG
Så där ja. Ska du börja röka garre nu?
 

Trelingon

Omega
Nu är de faktist tid för mig att ta mig i kragen när de gäller puffandet!

MEN! Jag kan behöva lite av eran expertis!

Förra sommaren så var jag på en skyttetävling där jag träffade en trevlig herre, denna herre hade då en cigarr som jag helt glömt bort vad den hette...
Nu får ni vässa hjärnan och försöka hjälpa mig, denna cigarr MÅSTE jag puffa!

Beskrivning:
Längd, ca 13-15cm
Tjocklek som Bolivar Tubos (ovanför)
Färg: Väldigt mörk, nästan svart
Doft, kraftigt doft av vanilj och mjölkchoklad

Hit me....... Vad kan detta vara för nåt?
 

mikjon

Omega
Nu är de faktist tid för mig att ta mig i kragen när de gäller puffandet!

MEN! Jag kan behöva lite av eran expertis!

Förra sommaren så var jag på en skyttetävling där jag träffade en trevlig herre, denna herre hade då en cigarr som jag helt glömt bort vad den hette...
Nu får ni vässa hjärnan och försöka hjälpa mig, denna cigarr MÅSTE jag puffa!

Beskrivning:
Längd, ca 13-15cm
Tjocklek som Bolivar Tubos (ovanför)
Färg: Väldigt mörk, nästan svart
Doft, kraftigt doft av vanilj och mjölkchoklad

Hit me....... Vad kan detta vara för nåt?
Kan det vara Camacho Triple Maduro Corona
IMG_1608.JPG
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Startar helgen med en Saint Luis Rey - Tesoros (Spansk Regional)
IMG_3020.JPG

En krämig nötighet infinner sig direkt och trots en markant smak så upplever jag den som lite åt det mildare hållet. Blåser jag ut genom näsan får jag en hint av choklad med efterföljande läder. En viss pepprighet utan att för den delen stickas i näsan. Håller den samma kvalité igenom är jag väldigt nöjd då jag blint köpte en hel låda :nailbiting:
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Startar upp ledigheten med en Oliva V Melanio, lätt drag, inslag av trä, läder och en aning sötma i slutet och vad passar om inte just ett glas Lagavulin till.
IMG_0373.JPG
Exakt den där rökte jag i fredags natt (på bilden jag postade hade jag hunnit röka så pass mkt att gördeln var tvungen att plockas bort).
Tycker den var god men "saknade" en kuban :angel:
 

Camo00

Patek
Startar helgen med en Saint Luis Rey - Tesoros (Spansk Regional)
IMG_3020.JPG

En krämig nötighet infinner sig direkt och trots en markant smak så upplever jag den som lite åt det mildare hållet. Blåser jag ut genom näsan får jag en hint av choklad med efterföljande läder. En viss pepprighet utan att för den delen stickas i näsan. Håller den samma kvalité igenom är jag väldigt nöjd då jag blint köpte en hel låda :nailbiting:
Köper gärna fler såna av Dig om Du tröttnar!! Gillade de skarpt..
 
Topp