• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Mr.Chang

Audemars
image.jpg
 
Mitt senaste rök vart en Vasco DaGama No.2 Maduro, billig "skitcigarr" men som levererade långt över förväntan och gifte sig ordentligt bra med lite Lauders. 71kr för 5st på Coop, inte helt fel, behövdes fuktas lite i humidoren dock.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Då ber jag om att få rekommendera några lagrade rom som jag listar högst, det ska tilläggas att jag inte tycker om arrak och sållar bort sånt hårt.

Diplomático Reserva Exclusiva 12 Años (nr 356), denna rom håller jag högst på alla sätt, passar oss som drycker mycket lagrad rom och är kräsen, passar den som är helt ny och vill prova en god rom, otroligt prisvärd. Ska du ha en rom i barskåpet så köp denna.

Ska prova den ikväll tänkte jag. Är en sucker för Ron Zacapa, men man ska ju inte dö nyfiken. :)
image.jpg
 

BOTL

Panerai
Röker en Diplomatico No.4, en pjäs som är discontinued. Mycket trevlig smak av kakao, kardemumma och sockerkaka i perfekt balans med en hint av vitpeppar som avslut. Bra start på dagen.

daze5ubu.jpg



Ben Bockbrännarbolmers
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Petit Churchill på cigarrVM, svenska deltävlingen. Inte med dock. Åskådare. :)
varapusa.jpg
 

Johan M

Cartier
Att röka cigarr inomhus är lyx. Fast luktar det inte päckel i köket även om du röker under fläkten? Min fläkt är designad för yrkeskök men det stinker ändå rök mer än ett dygn efteråt.
 

BOTL

Panerai
Jag är väldigt noga med att vila cigarren direkt under fläkten och att blåsa all rök åt samma håll. Det gör susen, vädrar i 4-5 min efteråt och sen sätter jag på min supermaskin Biozone Aircare 30 som åstadkommer mirakel.

Med den lilla maskinen har vi sanerat en herflokal där 40 personer rökte cigarr i 10 timmar. # dagar senare så var det rökfritt igen :) En bra investering som gör att jag kan röka cigarr i många år när jag än känner för det utan att yttre faktorer som väder kan påverka.

Finns enklare varianter som många cigarrökare i Sverige har anammat som funkar bra men jag gillar overkill.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag är väldigt noga med att vila cigarren direkt under fläkten och att blåsa all rök åt samma håll. Det gör susen, vädrar i 4-5 min efteråt och sen sätter jag på min supermaskin Biozone Aircare 30 som åstadkommer mirakel.

Med den lilla maskinen har vi sanerat en herflokal där 40 personer rökte cigarr i 10 timmar. # dagar senare så var det rökfritt igen :) En bra investering som gör att jag kan röka cigarr i många år när jag än känner för det utan att yttre faktorer som väder kan påverka.

Finns enklare varianter som många cigarrökare i Sverige har anammat som funkar bra men jag gillar overkill.


Har kollat runt på cigarrprat efter recensioner på en Biozone och tydligen är lite skilda uppfattningar om hur bra dessa renar. Måste du vädra samtidigt?
 

BOTL

Panerai
Har kollat runt på cigarrprat efter recensioner på en Biozone och tydligen är lite skilda uppfattningar om hur bra dessa renar. Måste du vädra samtidigt?

Nej. Jag har ju fläkten som suger ut majoriteten av röken. Många köpte den lilla biozone 45 som kräver tid men den jag har löser det hela. Tänk att i två år höll jag vår stora herf i en k-märkt lokal där allt från golv och tapeter var k-märkta. Flera stora företag bland annat ICA har avtal med Biozone och jag vet att alla inte håller med men jag tror ärligt att vissa snackar lite skit på CP. Du ska ju tänka på att de som hade koll på cigarrer lämnade CP för länge sen.

Även Birka har två biozone i sin cigarrlounge.

Jag tycker man ska köra på overkill med dessa maskiner


Ben Bockbrännarbolmers
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Inte just nu men igår kväll. Ville inte avsluta njutningen bara för att pilla med mobilen.
En Monte Cristo på Southern Belle i Shanghai, mycket bra cigarr! Helt klart mitt nya cigarr-hak!
20140511_173211.jpg

Inhandlade denna också, har dock ingen humidor här så får röka den väldigt snart.
20140512_120339.jpg
 
Topp