Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Cirkapris på helservice Sub!

Diskussion i 'Diskussion' startad av gustavc, 27 mars 2013.

1. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Så jag har möjligheten att köpa en 16610 till ett riktigt bra pris innan den går till pantbanken.

Klockan har använts som beater och alla polerade ytor är repade och har små dings på både boet, glas samt bezelinlägg.

Den är inköpt 2003/2004 och har aldrig vart servad så det känns som det kan vara dags för det också!

Den har alltså inte härliga bruksspår utan det ser mer ut som någon har släpat den efter en bil 100 meter.

Nu tänkte jag kolla om någon har en hum vad en helservice med polering och nytt glas/inlägg brukar landa på?

Tacksam för hjälp!

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Runt 5500

3. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai

Tack Spencer,

finns det någon nivå av yttre våld där rolex byter bara boetten istället för att polera?

Vet att omega gör det i vissa fall och jag den har har ett ruggigt djupt hugg på ena luggen.

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Njae att byta en boett är inte kul och kostnaden skenar då.. Antingen acceptera eller köp annan klocka. Du kommer inte kunna räkna hem renovering..

5. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Om du inte tar den själv och det är en vän till dig borde väll denne kunna anninsera den här och på så vis få ut en större peng om den säljs snabbt än på pantauktion?
    Är inte jag själv som är spekulant men det borde finnas många andra här om priset är bra.

6. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Det är en bra idé faktiskt. Tur att man jobbar halvdag imorgon får bli en sväng förbi och klämma på den innan jag tar ett beslut och annars får han hoppa in på Klocksnack !

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det verkar ju vara ett jäkla sug efter Rolex här, så att du inte tänkt tanken gör mig lite förvånad. Klart den inte ska till pantbanken! Keep it in the family.

8. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Då är det väl bara en översyn eller grundservice vid denna nivå?
    Vad jag förstod så ingår glaset bara om det är plexi. Annars får man betala extra för Safir?

9. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    5,3k helservice + 1,5k för glas= ca 7k (Rob E)

10. Ricrob

Ricrob Friherre

Det är inte alls farligt ju! Har du koll på vad endast glasbyte och trycktest skulle kosta ca?

11. Ricrob

Ricrob Friherre

Ah, såg detta nu! Så ca 1500-2000:- för glasbyte och trycktest på min 16613 verkar rimligt då antar jag?

12. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Yes :)

13. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Rob E tar 250 kr för ett trycktest!

14. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Jag pratade med min kamrat precis och det döljde sig mer i den här historien.

Han kommer "panta" den hos mig till sommaren:)

Tydligen åkt på den ökända restskatten, storlek större!

Men trycktest+glas får det nog bli vilket som!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

15. Ljuv

Ljuv Bonde

Är det någon som allvarligt betalar för ett TT??
    En butik med lite innanför pannbenet gör väl detta goodwill och tar sedan gladeligen emot pengar för service när den inte är tät.

Mårtenssons ur Brookfield