Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Citizen 17 jewel Parashock -60 tal?

Diskussion i 'Vintage' startad av Backspin66, 11 januari 2016.

1. Backspin66
    Trådstartare

Backspin66 Torpare

Hej!
    Har detta ur som jag har ärvt av min far. Säkerligen inte dyrt, men har ett affektionsvärde för mig. För ett 20 tal år sedan lämnade jag in det hos en urmakare för rengöring. Tyvärr var han rätt klumpig, och lyckades tappa bort en indexvisare Den funkar alldeles utmärkt, men är ju inte så kul att gå runt med i detta skick.

Min fråga är. Finns det någon i detta avlånga land som har en Citizen som jag har, som är kasserad, trasig, eller någon som liknar denna klocka.Vore kul om jag kunde återställa klockan till sitt ursprungliga skick. Tack på förhand
    /Pål

Bifogade filer:

Icaras, Martin Lovasz och theargonaut gillar detta.
  2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Cool! Indexvisare? Hur många visare ska den ha egentligen?

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Index, urmakaren har lyckats skada tavlan så index kl 10 saknas. :(

Icaras och theargonaut gillar detta.
  4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det står lite siffror på baksidan av klockan ? Kan med dom kanske hitta en donator på Ebay eller Tradera . Skriv siffrorna här i tråden så kanske vi kan hjälpa till . Har en fin iordningjord citizen men inga visare till den .Så på sätt och vis söker jag efter en oxå .

Backspin66 gillar detta.
  5. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Fin alarmklocka om än tråkigt med indexen.
    Har dock inte sett den tavlan tidigare.

6. Backspin66
    Trådstartare

Backspin66 Torpare

Glömde att skriva att den har det ruskigaste alarm också, som funkar. Så den översta kronan ät till alarmen, och den nedre till själva uret.

Icaras, swedesoc och theargonaut gillar detta.
  7. Backspin66
    Trådstartare

Backspin66 Torpare

Tack för svaren. Skall kolla med Tradera och hålla ögonen öppna. Här är en bild på baksidan.

Bifogade filer: