Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes/Bytes Citizen 70-tals kronograf, ref. 4-901070 Y

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Anders Forsberg, 2 juni 2015.

1. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Jag har vankat lite från och till om huruvida jag ville behålla eller ej.
    Kommit fram till att det verkar bli ett "ej", för även om jag är otroligt svar för 70-tals kronografer så är grönt inte riktigt min grej.
    Tänkbart byte är alltså något annat sjuttiotaligt som bara är lite mindre grönt.

Allt jag vet om den har jag egentligen fått reda på från Kaplans:
    CITIZEN, 23J, Cal 8110 A, Serie nr. 40430805, Ref nr. 4-901070 Y, Boett nr. 67-9054, kronograf, herrur, 39,5 mm, stål, automatisk, plexiglas, dag, datum, skadad urtavla, originallänk, viklås, ca 1974.
    http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2763/vara/1062419

Samt här:
    http://sweep-hand.org/citizens-vintage-chronographs/

Som synes på bilderna så är bezeln sliten (samma hos Kaplans, så det verkar vara en "sjuka"). Boetten har annars lite små hairlines, men är överlag i gott skick.
    Plexit likaså, om än med någon mer synlig repa vid 7/8.
    Tavlan är fantastisk (men grön som sagt), index och visare har dock småmärken som inte stör, men absolut syns i visst ljus (se bild).
    Länken original och i riktigt bra skick - kort i nuläget, men extra länkbitar följer med, samt även något som kallades dykarförlängning (min okunskap är ännu så länge stor, och jag väljer därför att lita fullt på att det heter just så) i en tråd jag skapade.

Funktionsmässigt är den riktigt bra, även om jag dock inte har någon koll på servicehistorik och heller inte själv gjort någon.
    Kronografunktionen lirar, likaså quickset för datum/dag.
    Ovetenskapliga mätningar med Timegrapher till iOS säger att den fortar sig mellan 4 och 10 sek per dygn.

Priset sätter jag till 1700kr, skickat rekommenderat inom landet.
    Retur inom en vecka- om objektet ej motsvarar beskrivning - mot full återbetalning.
    Betalning helst via Swish.

IMG_9222.JPG

IMG_9223.JPG

IMG_9248.JPG

IMG_9232.JPG

IMG_9244.JPG

IMG_9235.JPG

IMG_9255.JPG

Seikosthlm, Aquastaren, ollkli och 5 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps