• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Citizen 7400 - raritet i oanvänt skick!

Borone

Cartier
2-Faktor
Citizen 7400.jpg
7400 b.jpg
7400 c.jpg

Trodde aldrig att det skulle ske, men nu lägger jag ut den här rariteten till försäljning. Klockan är aldrig använd (taggen hänger fortfarande kvar!) och jag kommer aldrig att våga bära den, med risk för att repa den. Därför säljer jag den istället till en inbiten samlare eller någon som har lite större mod än jag.

Det handlar alltså om en Citizen 7400 radiokontrollerad analog klocka (världens första multi-zone). Svårt att fånga på bild men den har ett riktigt snyggt välvt glas och en tight lindad kopparspole (antenn) mitt i urtavlan.

Modellen släpptes i tre varianter och detta är den klart mest eftertraktade i helstål och med synlig kopparspole. Här är en kort film som ger en bättre uppfattning om hur klockan ser ut:
. Detaljerad info hittar du via en massa Citizen entusiastforum.

Perfekt skick, som sagt. Alla länkar sitter i. Servicehandbok i PDF-format. Med tag, men utan box.

Returrätt enligt överenskommelse.

Pris: 10 000 kr (senast sålda på eBay: 1 900 EUR). Kan även tänka mig byte mot Citizen Chronomaster eller Grand Seiko.
 
Topp