• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Citizen Aqualand JP1010

Kello

Omega
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Då jag nyligen köpt mig en Oris Diver och inte behöver två dykare tänkte jag, om intresse finns, försöka byta min kamrat och trotjänare mot något annat. Den har levt ett hektiskt liv, gjort 200+ dyk (som backup hängandes i bcd'n) både i kalla och varma vatten. Hängt med mig i ur och skur på flera kontinenter. Kommer sannolikt sakna den hårt. Inköpt i Dubai i mars 2010. Har inget cert, box etc kvar. Batteri bytt och provtryckt på klockmäster Fältöversten i mars 2015. (Har troligen inte kvittot kvar men ska leta)
Den har alltid fungerat felfritt. Den är väl använd och det finns det spår av naturligtvis. Bla en liten repa på glaset som syns på bilderna. Tabellen på gummit är sedan länge bortnött och i övrigt ser den ut som man kan förvänta sig. Då jag är att betrakta som nybörjare inom klockvärlden har jag egentligen ingen aning om vad den kan vara värd. Sätter 1500:- i bytesvärde (och har jag fel får jag väl läsa om min annons i någon tråd). Lite upp och lite ner är ok.
Byte kan ske F2F i Stockholm. Annars får vi väl skicka med rek.

Vad söker då jag:
En dressare, automatisk (helst), snygg, nyare eller vintage. Europe eller Japan är egalt. Bör vara över 36mm och helst läderband.
Om intresse för ett byte finns, kom med förslag. Jag har inte bråttom och det ska vara nåt jag gillar lika mycket som jag kommer att sakna denna innan jag slår till....

PS, Ang ev returer så löser vi naturligtvis detta på bästa sätt, och eftersom jag är ny här har jag inga referenser men hoppas på att jag får någon efter ett ev genomfört byte
 
Senast ändrad:
Topp