Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Citizen Campanola with swiss movement

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sledger, 28 februari 2016.

1. Sledger
    Trådstartare

Sledger Stadsbo

Citizen förvärvade tydligen La Joux-Perret för några år sedan så de äger bl a Arnold & Son. Campanola har bara haft quartz tidigare men nu kommer de alltså med mekaniska klockor i den serien. Det är ju väldigt vanligt med eurpeiska klockor med japanska verk, men detta är första gången jag ser "SWISS MOVEMENT ASSEMBLED IN JAPAN" på en klocka. :) Citizen borde väl iofs kunna förlita sig på sina egna verk så varför göra dessa klockor? Det känns lite som klockor med identitetskris men jag tycker ändå de ser fina ut och skulle gärna prova en. Dessa är JDM så kanske inte så lätta att få tag på.

Min favorit! Vit tavla med blånerade visare är snyggt!

Läs hela reportaget på A Blog To Watch -> http://www.ablogtowatch.com/citizen-campanola-mechanical-nz0000-watches-swiss-movements/

JayLar, nissehult, Mforce och 1 annan gillar detta.
  2. Båtkocken

Båtkocken Friends of KS

Från:
    Alberget 4A
    Alltid lär man sig något nytt, balla. Den här var lite cool. Prislapp på runt 65k.

Sledger gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

Fast det handlar väl om att folk generellt tycker schweiziskt slår japanskt kvalitetsmässigt överlag.
    Alla här vet ju lyckligtvis att det är skitsnack...

swedesoc och Sledger gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield