Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Citizen high end ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av UNO, 7 juli 2016.

1. UNO
    Trådstartare

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Nu har jag köpt en Grand Seiko SBGX061, Quartz alltså. På vägen dit letade jag efter Citizens motsvarighet(överlägsen enl vissa) Cronomastern och ja det det är ett I-landsproblem men ordet är bedrövligt.
    Ok Sverige är en liten prick där några som inte köper Daniel Wellington köper Submariners men jag har haft svårt att ens googla fram det japanska sortimentet.

Om några månader när mitt begär efter en Chronomaster sätter in, vart vänder jag mig ??

Sorubim, klockodile, tissoter och 2 andra gillar detta.
  2. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Gå tex via Higuchi's frågeformulär på hemsidan.
    Eller så sätter du ut en WTB här. Finns en del som sitter på både automatiska och quartzare.

Sorubim, john b, Seikosthlm och 1 annan gillar detta.
  3. UNO
    Trådstartare

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Tack och Bump//UNO

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    john b gillar detta.
  5. yonsson

Från:
    GBG
    Vi snackade en del om detta under Baselmässan och deras HAQ, alltså "The Citizen" är inget de skyltar med i Europa, de hade inte ens med sig några till mässan.

Ur och Penn är generalagent för Citizen i Sverige och de är inte intresserade av att ta in deras finare grejer, Citizen ser nog inte heller någon anledning till att de skulle göra det. Eftersom japanerna inte vill erbjuda någon annan än Ur och Penn rättigheterna att köpa in Citizen så blir det tyvärr ett låst läge. Så problemet är alltså inte att ingen vill sälja dem i Sverige.

SSL, Molle, Sorubim och 3 andra gillar detta.
  6. Zalath

Zalath Borgare

Tråkigt! Det som är en så intressant klocka annars. :/

Sorubim och Seikosthlm gillar detta.
  7. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Som @klockodile skrev .. ta kontakt med higuchi !! Riktigt bra att ha och göra med även om deras engelska kan vara rätt bristfällig (men dom är så typiskt japanska när det kommer till artigheten så stort plus för dom)

john b och Zalath gillar detta.
  8. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Kanske kapar tråden lite. Men! Borde inte citizen byta till en lite vassare AD? Ur&penn reklamar ju inte märket direkt. Vilket jag tycker är skit tråkigt!
    OnT- den nya ecodriven som är ett par mm tjock borde väl räknas som high end? Om än limiterad.

9. yonsson

Från:
    GBG
    De har haft avtalet i hur många år som helst och så länge de inte klantar sig brutalt så lär ju gällande avtal fortsätta gälla. Vilka som är AD bryr sig nog inte Citizen om.

image.jpeg
    Skulle inte kalla något från Citizen high end men de tunna är riktigt coola.

joh.jonsson, eriksson850 och Kson gillar detta.
  10. UNO
    Trådstartare

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    image.jpeg
    Ok, inte high end.
    Jag återkommer med en utvärdering.

SSL och hallback gillar detta.
  11. Spindel

Spindel Biskop

@UNO kontakta Seiya de gör ofta vad de kan för att hjölpa till och sprida JDM ut i världen.

12. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Vanliga Citizen är inte mycket att hänga i granen tyvärr. Förutom vissa dykare kanske. Också mailat med Ur & Penn förut men kanske om man får kontakt med huvudinköparen och gör nån deal, men antar att det blir onödigt dyrt att bara ta in en klocka.

13. hallback

hallback Torpare

Skulle inte du bli owg, @UNO ?

14. UNO
    Trådstartare

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    ok ok jag misslyckades :)

hallback gillar detta.
  15. hallback

hallback Torpare

Men du höll dig länge! Se nu till att behålla din nya GS ett litet tag i alla fall, så att jag får klämma på den efter semestrarna.

Mårtenssons ur Brookfield