• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen köper Frederique Constant

CyberAndre

Cartier
Hemskt, ja! Titta på USA nu och man blir ledsen hur det gick för dem.
Nej Asien äger inte Europe om 30 år. De äger oss om 5 år.
 

Traditional

Breitling
Visserligen tråkigt med jättar som sväljer mindre.
Däremot tycker jag inte Citizen är en sämre ägare än t.ex Richemont eller Swatch Group.
De har ju behandlar Bulova med respekt på senare år.
Köpte La Joux-Perret och satte ett sånt i sin egna Campagnola-serie istället för ett Miyota, vilket inte skulle vara tänkbart för några år sen.
Tycker det verkar som Citizen vill utvecklas med Schweiziska klockor inte bara svälja och sätta Swiss Made på sina egna.
Inte heller jag - som helt utomstående - tycker att Citizen verkar vara en klockjätte mm som utan eftertanke köper andra företag endast för att de förmår detta, utan verkar vilja försöka utveckla det köpta företaget istället för att bara dominera och finansiellt suga ut detsamma. Jag kan bara hoppas att Citizen har ett gott, långsiktigt, ägande som mål med de uppköp som företag gör.
 
Senast ändrad:
Topp