• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen ny0040 & ny0045 omdöme?

Bob

Omega
Finns det några ny0040 eller ny0045 ägare på forumet? Hur upplever ni klockan?

Kan vara så att dessa klockor är på väg bort och att de inte produceras längre, men har inte sett nån officiell info om detta. De säljs ju iallafall fortfarande.

Så tänkte köpa en innan de försvinner men frågar först klocksnack om åsikter :)

IMG_5074c.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft full lume versionen och med andra visare är den kanon. Vridringskänslan suger dock.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kanonklocka, finns med länk på tyska Ebay där klockan för övrigt är jättepopulär.

Verket är Japans svar på ETA 2824, en pålitlig arbetshäst!

Stannar nog kvar ett bra tag till hoppas jag.






Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Bob

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Urverket har för övrigt även manuellt uppdrag vilket är helt sjukt i denna prisklass.
 

Emil

Cartier
Har klämt på denna tidigare och var även påväg att köpa den med lumetavlan, går att hitta för tusenlappen i runda slängar. Mycket lik seikos skx, en billig beater som man inte behöver vara allt för rädd om.
 

Bob

Omega
Klockan har anlänt och tänkte dela min upplevelse.

Yta och finish känns mycket bra. Den är lättare och lite mindre än Seikos Skx007. Den annorlunda positioneringen av kronan vid klockan 8 känns rätt och omväxlingen förnöjer. Allt igenom en trevligt klocka men som sagts så känns vridringen lite slapp och har 60 klick. Vridringen har dock en läcker matt finish. Gummit som den kom på har jag inget att säga om då jag genast bytte till ett nato.

Är helnöjd med klockan och vid tid ska jag ta några bilder på den.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockan har anlänt och tänkte dela min upplevelse.

Yta och finish känns mycket bra. Den är lättare och lite mindre än Seikos Skx007. Den annorlunda positioneringen av kronan vid klockan 8 känns rätt och omväxlingen förnöjer. Allt igenom en trevligt klocka men som sagts så känns vridringen lite slapp och har 60 klick. Vridringen har dock en läcker matt finish. Gummit som den kom på har jag inget att säga om då jag genast bytte till ett nato.

Är helnöjd med klockan och vid tid ska jag ta några bilder på den.


Vart beställde du den?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Klockan har anlänt och tänkte dela min upplevelse.

Yta och finish känns mycket bra. Den är lättare och lite mindre än Seikos Skx007. Den annorlunda positioneringen av kronan vid klockan 8 känns rätt och omväxlingen förnöjer. Allt igenom en trevligt klocka men som sagts så känns vridringen lite slapp och har 60 klick. Vridringen har dock en läcker matt finish. Gummit som den kom på har jag inget att säga om då jag genast bytte till ett nato.

Är helnöjd med klockan och vid tid ska jag ta några bilder på den.


Har du tagit några bilder än? Funderar på att skaffa en igen ( återfall, min 3:e ) saknar den och min gamla PO mest av alla!





Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bob

Omega
Har du tagit några bilder än? Funderar på att skaffa en igen ( återfall, min 3:e ) saknar den och min gamla PO mest av alla!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ska Försöka ta mig ut och plåta några bilder med den snart när tid och fint väder erbjuds :) Det är en trevlig klocka men den har inte fått så mycket handledstid än då jag mest bär min skx007 som beater.

Vilka varianter av klockan har du ägt? nån favorit av kombinationerna? Jag köpte den helsvarta och skulle ha nog såhär i efterhand ha köpt den i hel-lume eller guld för att skilja den från sxk007 lite mer.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej!

Har faktiskt haft lume versionen 1 gång och den svarta i 2 omgångar, jag kan inte leva utan den ( förmodligen flippvarning även denna gång) så jag skaffade en 4e som faktiskt landade nu i eftermiddags :))

Nu börjar kvälls nörderiet!
egyrehah.jpg


aha4u2e7.jpg


py5enu5y.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är min föredetting. Minns inte vem som köpte den, men tror stt den bytt ägare några gånger sedan dess.
DSC_0033_196DSC_0033_2.jpg

DSC_0113.jpg
 

Bob

Omega
hittade sidan här på klocksnack när mywatcheshub.com diskuterades. Verkar vara samma sida/företag och de skickade mig en klocka iallafall.
 

Bob

Omega
Hej!

Har faktiskt haft lume versionen 1 gång och den svarta i 2 omgångar, jag kan inte leva utan den ( förmodligen flippvarning även denna gång) så jag skaffade en 4e som faktiskt landade nu i eftermiddags :))

Nu börjar kvälls nörderiet!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Nice ;) Var köpte du länken?
 

Bob

Omega
Ville bara nämna att min säkerhetsprogram just stoppade ett försök från denna sidan att installera en trojan på min dator - NO GO!
Mycket skumt och luktar bedrägeri/scam/fishin vet inte vad mer....


Provade att gå in på sidan när du skrev men märkte inget då. Nojjade lite över detta så jag provade även idag och fick varning om att sidan var infekterad av malware . Kan moderator ta bort länken till watcheszon för säkerhets skull?

Var som sagt inte så när jag köpte min klocka av dem för en månad sedan. Funkade bra då och de levererade en reko klocka.
 

mattturu

Omega
Riktigt skön klocka att ha som beater-dykare, har haft min i snart tre år och den har hängt med på det mesta:)
20160405_144947.jpg

tycker den bärs lite mindre än vad den är , fin lume och tål mkt! Hade velat testa länk på den, vet någon var det går att få tag i lite stål?
 
Topp