Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Citizen Promaster NightHawk

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ma55Acr3, 11 oktober 2014.

1. Ma55Acr3
    Trådstartare

Ma55Acr3 Torpare

Jag undrar vad ni har för åsikter på Citizen Promaster NightHawk BJ7000-52E. Hur kommer det sig att den är så billig?

Det som fick mig att vilja köpa den var den här bilden: http://i.ytimg.com/vi/3VvV28R8HZw/maxresdefault.jpg
    Där ser man att även den yttersta panelen lyser, vilket jag inte sett på andra bilder. Vet någon ifall den ser ut som på bilden eller är det bara timvisaren, minutvisaren och klockslagen som lyser i mörker?

Länk till klockan: http://www.creationwatches.com/prod...ighthawk-bj7010-59e-bj7000-52e-watch-947.html

Boris Balkan gillar detta.
  2. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    googlat på typ nighthawk lume eller något liknande? kan ju komma fram lite bilder då. Har själv en på ingång, tjejen köpte den amerikanska versionen åt mig i julklapp, så jag hoppas det är en helt ok klocka :)

3. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Inte en kalasbra bild, men du kan trots allt se vad det är som lyser på den. Och vad som inte lyser... 20141011_170719.jpg

Boris Balkan gillar detta.
  4. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Jäkligt grym klocka! Cool blåaktig lume. Väldigt prisvärd o lika cool på läder som länk . Bär lite stort då det bara är tavla, men jag har ju pinn handleder å andra sidan. Kan bara rekommendera. Kolla på nighthawk appreciation thread på WUS. Mycket inspirerande bilder. :)

5. Ma55Acr3
    Trådstartare

Ma55Acr3 Torpare

Vad är skillnaden på den amerikanska och den andra?

6. Kairo

Kairo Friends of KS

Coolt namn iaf.

7. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Olika utformningar av baksidorna samt att US varianten har Nighthawk skrivet på tavlan.

8. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
  9. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Lite annan design på tavlan också

10. Dr Stein

Dr Stein Friends of KS

Från:
    Västerås
    Jag har en sån och är jättenöjd. Snygg design och coola funktioner. Man kan använda klockan för att omvandla enheter, beräkna hastigheter och bränsleförbrukning, multiplicera och dividera, m.m. Mycket finurligt (även om det inte är citizens påhitt från början). Den blå lumen är grym och finns på visare, indexmarkeringar samt 6 & 12. Ingen annanstans. Mycket prisvärd klocka tycker jag. GMT-visaren är riktigt snygg.

11. JayLar

JayLar Borgare

Jag har den amerikanska som har upphöjda markörer. En mycket trevlig och prisvärd tool watch med originell GMT-funktion. Gillar Eco-Drive som fungerar helt klanderfritt.

12. JayLar

JayLar Borgare

Här finns en bra recension:

13. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Här är den jag måste vänta ett par månader till på
    IMG-20141010-WA0000.jpg

Boris Balkan och Icaras gillar detta.
  14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Grym klocka; hög kvalitet, skön att bära, bra läsbarhet trots all info på tavlan, Eco-Drive. Var mycket nöjd med min. Det är dock bara lume på visare och index! Saknar min...

15. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag gillar den! :cool:

Icaras gillar detta.
  16. Doncorleone

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Har själv en Nighthawk på ingång och skulle vilja om nån vet vart i Stockholm man kan byta till ett safirglas på den.

Mvh,

Mårtenssons ur Brookfield