• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

joh.jonsson

Panerai
Hej Citizen-folk från en Orient-kille. Jag har förälskat mig i en Citizen-klocka, och den är inte automatisk/mekanisk... Eco drive förstås och föremålet är en bn0150, eller 0151? Vilken är skillnaden? Är det bara armbandet eller färgen, eller nåt annat?
*host* kolla köp o sälj*host*
väldigt lätt och smidig klocka. såpass att man glömmer att den är på armen. skitsnyggt blå lume och väldigt smidigt med ecodrive! absolut värt o prova! råka köpa en tonfisk därför jag säljer av..
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
Är sjukt sugen på en Citizen Recordmaster. Hör av er om ni har tips. :D
 

Geparden

Audemars
Ny Citizen för mig idag, en "tuff" sådan.
Stadig på alla vis. Monocoque-boett i lagom storlek med feeet krona. Tydlig som få och ostoppbar om vi inte får till en atomvinter alt. att jag blir instängd i nån gruva mer än 6 månader.
Kom på länk men den fullkomligt skrek efter ett nato mellan sekundslagen .
image.jpeg

Det enda jag saknar är att den inte har evighetskalender..
Alltid är det något
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ny Citizen för mig idag, en "tuff" sådan.
Stadig på alla vis. Monocoque-boett i lagom storlek med feeet krona. Tydlig som få och ostoppbar om vi inte får till en atomvinter alt. att jag blir instängd i nån gruva mer än 6 månader.
Kom på länk men den fullkomligt skrek efter ett nato mellan sekundslagen .
image.jpeg

Det enda jag saknar är att den inte har evighetskalender..
Alltid är det något

Så jeffla feta dom där! :wideyed:
 

Sorubim

Audemars
Ny Citizen för mig idag, en "tuff" sådan.
Stadig på alla vis. Monocoque-boett i lagom storlek med feeet krona. Tydlig som få och ostoppbar om vi inte får till en atomvinter alt. att jag blir instängd i nån gruva mer än 6 månader.
Kom på länk men den fullkomligt skrek efter ett nato mellan sekundslagen .
image.jpeg

Det enda jag saknar är att den inte har evighetskalender..
Alltid är det något
100% no-nonsense. Blev helt rätt med nato. Grym!
 

plattfot

Rolex
Ny Citizen för mig idag, en "tuff" sådan.
Stadig på alla vis. Monocoque-boett i lagom storlek med feeet krona. Tydlig som få och ostoppbar om vi inte får till en atomvinter alt. att jag blir instängd i nån gruva mer än 6 månader.
Kom på länk men den fullkomligt skrek efter ett nato mellan sekundslagen .
image.jpeg

Det enda jag saknar är att den inte har evighetskalender..
Alltid är det något

Vad var det som inte kändes rätt med länken?
Jag är på jakt efter en titanlänk till min...
 

Geparden

Audemars
Vad var det som inte kändes rätt med länken?
Jag är på jakt efter en titanlänk till min...
Högst personlig smak så klart. Absolut inget fel på länken, den är riktigt välbyggd. Men den här klockan både ser och känns bra på nato vilket ganska få ur gör enligt min erfarenhet (ser oftast bra ut på bild, en annan sak i verkligheten) blir lite mer... djungel-beater med rem?! o_O.

Edit.
BTW, posta gärna din titan-Tough här.
 
Senast ändrad:

plattfot

Rolex
Högst personlig smak så klart. Absolut inget fel på länken, den är riktigt välbyggd. Men den här klockan både ser och känns bra på nato vilket ganska få ur gör enligt min erfarenhet (ser oftast bra ut på bild, en annan sak i verkligheten) blir lite mer... djungel-beater med rem?! o_O.

Edit.
BTW, posta gärna din titan-Tough här.

Ok. Tycker också modellen passar bra på tygband - även om jag kör canvas. Tror länken mest skulle bli liggandes men gillar känslan att ha möjligheten.
DSC_1017.JPG
 

Pdson

Omega
Citizen Crystron quartz o digitala ur från mitten 70 tal till tidigt 80 tal är trevliga saker, jag har tydligen nåt bisarrt intresse att renovera dessa :), tyvärr så går det i princip åt 2 klockor för att få ihop en komplett, flesta gånger är batteriskador som dödar dem, eller spolar som är slut, och oftast är det fel armband som sitter på, lite nerdig som man är så ska de på rätt armband till rätt klocka...just Crystron är ett intressant Citizen märke som var långt framme när de gäller Quartz,med bla solcells klockorna (längst bak i bild), Crystron hade även M4 (mega) klocka, en extremt exakt Quartz med feltolerens på +- 3 4 sek per år, ovanlig o rejält dyr idag.längst ner till höger på bild har de även smugit sig in tre mekaniska Citizen kronografer , oxå trevliga 70 tals klockor:)
IMG_3319.JPG
 
Senast ändrad:

Sorubim

Audemars
Citizen Crystron quartz o digitala ur från mitten 70 tal till tidigt 80 tal är trevliga saker, jag har tydligen nåt bisarrt intresse att renovera dessa :), tyvärr så går det i princip åt 2 klockor för att få ihop en komplett, flesta gånger är batteriskador som dödar dem, eller spolar som är slut, och oftast är det fel armband som sitter på, lite nerdig som man är så ska de på rätt armband till rätt klocka...just Crystron är ett intressant Citizen märke som var långt framme när de gäller Quartz,med bla solcells klockorna (längst bak i bild), Crystron hade även M4 (mega) klocka, en extremt exakt Quartz med feltolerens på +- 3 4 sek per år, ovanlig o rejält dyr idag.längst ner till höger på bild har de även smugit sig in tre mekaniska Citizen kronografer , oxå trevliga 70 tals klockor:)
IMG_3319.JPG
Härligt! Här uppmuntras nörderi! :);)
 

Geparden

Audemars
Citizen Crystron quartz o digitala ur från mitten 70 tal till tidigt 80 tal är trevliga saker, jag har tydligen nåt bisarrt intresse att renovera dessa :), tyvärr så går det i princip åt 2 klockor för att få ihop en komplett, flesta gånger är batteriskador som dödar dem, eller spolar som är slut, och oftast är det fel armband som sitter på, lite nerdig som man är så ska de på rätt armband till rätt klocka...just Crystron är ett intressant Citizen märke som var långt framme när de gäller Quartz,med bla solcells klockorna (längst bak i bild), Crystron hade även M4 (mega) klocka, en extremt exakt Quartz med feltolerens på +- 3 4 sek per år, ovanlig o rejält dyr idag.längst ner till höger på bild har de även smugit sig in tre mekaniska Citizen kronografer , oxå trevliga 70 tals klockor:)
IMG_3319.JPG
Skön samling! Ref på denna?
image.jpeg
 

plattfot

Rolex
Citizen Crystron quartz o digitala ur från mitten 70 tal till tidigt 80 tal är trevliga saker, jag har tydligen nåt bisarrt intresse att renovera dessa :), tyvärr så går det i princip åt 2 klockor för att få ihop en komplett, flesta gånger är batteriskador som dödar dem, eller spolar som är slut, och oftast är det fel armband som sitter på, lite nerdig som man är så ska de på rätt armband till rätt klocka...just Crystron är ett intressant Citizen märke som var långt framme när de gäller Quartz,med bla solcells klockorna (längst bak i bild), Crystron hade även M4 (mega) klocka, en extremt exakt Quartz med feltolerens på +- 3 4 sek per år, ovanlig o rejält dyr idag.längst ner till höger på bild har de även smugit sig in tre mekaniska Citizen kronografer , oxå trevliga 70 tals klockor:)
IMG_3319.JPG

Grymt. Har också haft ett par Crystrons av samma ref som din blåtavlade i övre högra hörnet. Underskattade klockor man kan få för någon hudralapp. Ett batteri- och glasbyte senare har man en kalasklocka.

Ser att automatarna i nederkant inte är de enda - står väl en tg195a i samlingen också :)?
 

frykk71

Breitling
Då jag inte kände att jag kunde ta mig råd att köpa det jag helst vill ha just nu p.g.a. andra utgifter (Omega automat) skaffade jag mig en Citizen AW-1360-55E från ur&penn. Den faktiskt riktigt trevlig och jag gillar den mer och mer, skulle gärna vara automat dock! Ja jag har inte ställt i datumet ;)

Tack för ett bra forum!
 

Bilagor

  • Fil 001 (1).jpeg
    Fil 001 (1).jpeg
    117.7 KB · Visningar: 62

Compiss

Patek
2-Faktor
Nja, bada sig lite blir det nog / snorkling, tänkte på den i helstål...
Hade jag tagit en jp4000 istället så är du säker på tätheten. Ligger Beg på ca 2000kr. Hittar du en sån jag har, den vänstra så är nog priset ungefär 1500kr skulle jag tippa på. Kanske upp till 2000kr just för att många vill ha originalmodellen.
 
  • Like
Reactions: K-S
Topp