• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stryd

Cartier
IMG_5005.JPG
 

Herr Gås

Banned
Hej, inte överdrivet insatt i begagnatmarknaden för klockor. Klockintresset går lite i vågor och på dess toppar hänger jag här på forumet. Har en Citizen BJ8050-08E som köptes i somras och användes flitigt men som legat den senaste tiden. Underbar klocka och riktigt bekväm , enda anmärkningen är att den är lite väl hög när man skall kränga på sig tajta tröjor och jackor. Något man slipper under sommaren. ;)

I vilket fall undrar jag vad jag kan förväntas få för den begagnad? Fint skick så när som på smårepor på markerade ställen. Sitter Suppapart adapters + Borealis strap på men originalgummi + låda finns kvar.

61da7ce839f84eb4817da970388b0b10.png
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hej, inte överdrivet insatt i begagnatmarknaden för klockor. Klockintresset går lite i vågor och på dess toppar hänger jag här på forumet. Har en Citizen Ecozilla (BJ8050-08E) som köptes i somras och användes flitigt men som legat den senaste tiden. Underbar klocka och riktigt bekväm , enda anmärkningen är att den är lite väl hög när man skall kränga på sig tajta tröjor och jackor. Något man slipper under sommaren. ;)

I vilket fall undrar jag vad jag kan förväntas få för den begagnad? Fint skick så när som på smårepor på markerade ställen. Sitter Suppapart adapters + Borealis strap på men originalgummi + låda finns kvar.

61da7ce839f84eb4817da970388b0b10.png
Tjena, runt 1500 spänn tippar jag.
 

ArneF

Omega
Köpte en "The Citizen", CTQ-0953, för drygt två månader sen, och är förstås nyfiken om den håller tiden inom +-5 sekunder per år som utlovas. Så jag testade den i 75 dagar och under den tiden tappade klockan 0,3 sekunder. Utslaget på ett år blir det -1,5 sekunder, vilket måste anses vara helt OK! Hacken i kurvan beror på dålig noggranhet i avläsningen, inte att urverket går ojämt.
IMG_0872.PNG


IMG_0871.JPG
 
I och med att det är 2017 så är det nu läge att hylla min första eco-drive, en cheapo dykar-wannabe med fejkad dykarring och kromad mässingsboett. Köpt, vill jag minnas, under ett besök i Karlstad 1997 och tickar idag, i så fall 20 år senare, lika bra som den alltid har gjort. Den är numera pensionär och tillbringar dagarna med att lapa solsken i fönstret. Jag har ingen aning om hur länge hur batteriet i en eco-drive ska hålla, men då min klocka funkar lika bra som när jag köpte den så misstänker jag att 25-30 år eller mer inte är osannolikt. Den har för övrigt levt ett hårt liv med många hårda dings och kromet på mässingsboetten börjar bli rejält nedslitet. Finns inte direkt några skarpa kanter kvar på klockan.:)

citizen sida.jpg
 

San15

Cartier
2-Faktor
Testar i denna tråd, vet någon vart man kan få tag på originalglas till en Citizen 62-6198 eller kanske ett liknande eftermarknadsglas.
 

lenname

Panerai
Hej på alla som tycker om Citizen
hade fråga, vilken modellerna är mest tåliga ?? Och vilka kan ni rekommendera för en bra pris

/BATMAN:D
 

Case

Panerai
Hej på alla som tycker om Citizen
hade fråga, vilken modellerna är mest tåliga ?? Och vilka kan ni rekommendera för en bra pris

/BATMAN:D
Jag slår ett slag för den BJ9031-58E Tough Eco som ligger på K&S. Tough-urverket är stöttåligare än vanliga Eco Drive. Dessutom har den monocoque, feta bandhorn, skruvad krona och safirglas som ligger försänkt under vridringen, vilket gör det typ omöjligt att repa. Bra stolrlek också, så att den inte tar i för lätt. Länken är helt ok, dock vikta ändlänkar.

Redigt stabil klocka alltså!
 
Topp