• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geparden

Audemars
Hmm.. den frågeställningen påminde mig om något. Återkommer i ärendet
Min "tuffing" slutade ticka i vintermörkret och alla vet ju att solsken slår ju allt annat ljus för lite snabbladdning, så en molnfri dag blev den monterad på balkongräcket.
Den "snabbladdningen" påbörjades två veckor innan jul.. Tack för påminnelsen @lenname ! Och jag kan rekommendera någon version av denna om du behöver något tåligt.
IMG_6759.JPG
 

lenname

Panerai
Min "tuffing" slutade ticka i vintermörkret och alla vet ju att solsken slår ju allt annat ljus för lite snabbladdning, så en molnfri dag blev den monterad på balkongräcket.
Den "snabbladdningen" påbörjades två veckor innan jul.. Tack för påminnelsen @lenname ! Och jag kan rekommendera någon version av denna om du behöver något tåligt.
IMG_6759.JPG
Personligen vilken skulle du rekommendera då?.. för att just denna som du har finns inte via svenska sida, men du kan tipsa:)
 

Geparden

Audemars
Personligen vilken skulle du rekommendera då?.. för att just denna som du har finns inte via svenska sida, men du kan tipsa:)
Finns en hel del coola Citizen Tough-modeller.
Personliga favoriter är de med evighetskalender typ BL1164-55E, PMT562731. Inte helt lätta att få tag på dock då de inte längre finns i produktion. Följ tidigare råd och klipp den med gmt här på k&s innan jag gör det ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Min gamla tror jag :) Var rejält sugen att köpa tillbaka den när den kom ut på köp&sälj.

Jag slår ett slag för den BJ9031-58E Tough Eco som ligger på K&S. Tough-urverket är stöttåligare än vanliga Eco Drive. Dessutom har den monocoque, feta bandhorn, skruvad krona och safirglas som ligger försänkt under vridringen, vilket gör det typ omöjligt att repa. Bra stolrlek också, så att den inte tar i för lätt. Länken är helt ok, dock vikta ändlänkar.

Redigt stabil klocka alltså!

Finns den inte att köpa ny längre? Har letat men hittar banne mig inte någonstans.
 

Fezze

Omega
Senaste klockinköpet. Köpt tillsammans med två andra No name klockor i ett paket på Tradera för 75kr inkl frakt. Sen ett batteri på det för 40kr. Sen dess har den tickat på och varit med när jag fått mitt första barn i veckan :).
Någon som har lite mer info kring denna klocka? Hittar ingenting nämligen.

IMG_20170207_102624.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20170207_102624.jpg
    IMG_20170207_102624.jpg
    86.4 KB · Visningar: 22
  • IMG_20170207_102629.jpg
    IMG_20170207_102629.jpg
    76.7 KB · Visningar: 23
  • IMG_20170209_163729.jpg
    IMG_20170209_163729.jpg
    132.8 KB · Visningar: 24
  • IMG_20170207_102629.jpg
    IMG_20170207_102629.jpg
    76.7 KB · Visningar: 20
  • IMG_20170209_163729.jpg
    IMG_20170209_163729.jpg
    132.8 KB · Visningar: 20

Kugghjul

Panerai
Senaste klockinköpet. Köpt tillsammans med två andra No name klockor i ett paket på Tradera för 75kr inkl frakt. Sen ett batteri på det för 40kr. Sen dess har den tickat på och varit med när jag fått mitt första barn i veckan :).
Någon som har lite mer info kring denna klocka? Hittar ingenting nämligen.

IMG_20170207_102624.jpg
Det är en Citizenklocka, av kvartsmodell, vattentät till 200 m (jag skulle inte prova), med safirglas.
Jag skulle gissa att du kan få den att visa dagsnamnen på engelska på något sätt, nu verkar det vara inställt på tyska.
 

Fezze

Omega
Det är en Citizenklocka, av kvartsmodell, vattentät till 200 m (jag skulle inte prova), med safirglas.
Jag skulle gissa att du kan få den att visa dagsnamnen på engelska på något sätt, nu verkar det vara inställt på tyska.

Så långt har jag också kommit! Tysk/engelsk dagskiva. Safirglas är det. Kvarts vet jag då jag bytt batteriet själv. Och vattentätheten ska jag inte prova då den skruvade kronan bara går in typ ett halvt varv på gängorna :) tänkte lite mer om man kan få tag på årtal och kanske eventuellt vad den kostade då :)
 

Kugghjul

Panerai
Så långt har jag också kommit! Tysk/engelsk dagskiva. Safirglas är det. Kvarts vet jag då jag bytt batteriet själv. Och vattentätheten ska jag inte prova då den skruvade kronan bara går in typ ett halvt varv på gängorna :) tänkte lite mer om man kan få tag på årtal och kanske eventuellt vad den kostade då :)
Jag skulle gissa runt
år 1990 +- 5 år.
Pris 1500 kr +- 800 kr, i det årets pengar.
 

Case

Panerai
Man kanske skulle dra tillbaka sin Citizen BJ9031-58E Tough Eco GMT från Köp&Sälj då den gjorde sig riktigt bra på ett MN-strap :)
IMG_20170212_115433.jpg
Med tanke på vad den kostar tycker jag definitivt att du bör behålla den. Den snygg, stabil, funktionell och passar på länk, läder och nato. MN också, uppenbarligen...

Kom igen, specsen är ju amazables och den är i princip oförstörbar. Behåll den som beater och reseklocka.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
IMG_8798.JPG

Min hälsar ;) Kommer tyvärr inte överens med MN bandet. Jag klippte av det för att få bara ett lager, men det blir aldrig riktigt skönt, tror det beror på elastiken. Så natot åker strax på igen.
Hälsa tillbaka! :)
Jag gillar verkligen MN-banden. Har två och använder dem frekvent. Köpte den varianten som är sydd i båda ändarna men det var alldeles för obekvämt så jag tog bort ena sömmen så nu sitter de väldigt bra och bekvämt. Det skadar ju inte heller att kvaliteten är löjligt bra!
 
Topp