• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det bara måste vara någon kvalitetsskillnad på det nästan dubbla priset för "hel-japanen", har dock inte hittat nån info om det alls.
Av min erfarenhet från Japanare så är det ingen större skillnad i kvalitet när det kommer till ursprungslandet. Så jag kan tänka mig att kvaliteten om inte är samma så är den väldigt lik. Hur som helst så är det en riktigt bra klocka för pengarna :)
 

PeraP

Breitling
Fick hem en klocka för sommaren idag
image.jpg
 

Geparden

Audemars
Efter att ha haft "världens bästa klocka" i min ägo några veckor och den initiala wow-känslan lagt sig (hade nog trots allt lite fördomar mot Citizen ändå antar jag) får jag bara stämma in i hyllningskören.
Kommer hädanefter alltid finnas någon form av Chronomaster i lådan, ser liksom ingen orsak till att inte ha det.
image.jpg
 

DrDre

Patek
Den där Chronomaster'n är underbar. Finns med på min (iofs rätt långa) lista "klockor man vill ha ngn gång i framtiden när den dyker upp under rätt förutsättningar"
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Efter att ha haft "världens bästa klocka" i min ägo några veckor och den initiala wow-känslan lagt sig (hade nog trots allt lite fördomar mot Citizen ändå antar jag) får jag bara stämma in i hyllningskören.
Kommer hädanefter alltid finnas någon form av Chronomaster i lådan, ser liksom ingen orsak till att inte ha det.
image.jpg
Är det min och Johns gamla?
 

SwedishMade

Cartier
Citizen Chronomaster, klockvärldens svar på Lexus LS 600, på gott och ont!

Orimligt att jag har två av världens bästa klockor, skall lura ut vilken variant som passar mig bäst bara.
Nja, en på watchuseek doublewristar väl chronomaster? För att vara riktigt säker på vad klockan är, han erkänner själv att det är knäppt har jag för mig. Dock behövs ju tre för att säkert veta vad klockan är om avvikelser uppstår.

Det började med att jag såg en bild på ett vikspänne.
Det satt på en Citizen Chronomaster, jag blev alldeles till mig. Skulle bli perfa på ett läder på min titanchronomaster.
Efterforskningar ledde dock fram till att det skulle bli knivigt att få tag i ett sådant separat.
Bättre då att köpa ett spänne och få en klocka på köpet.
Det är en begagnad stålchronomaster. I rätt storlek, dvs 36 mm tror jag. Mycket välbalanserad klocka med snygg vit tavla och blånerat sekund. Jag föredrar den framför titanarens svaga gulskimmer..

Den svagaste punkten för Ti-Chronomastern är metallarmbandet. Det ser rätt billigt ut faktiskt, tyvärr. Ser ut att komma från 2000-3000 kr klassen, även om det är mer välgjort än så och sitter skönt.
Inga massiva bitar genomgående, vikta Ti-bitar som i vissa lägen kan knipa åt hårstrån.

Klockan ser ut som vad den kostar med ett OK läderarmband, räcker med Hirsch Duke Brown eller Golden Brown (till guldfärgade urtavlan).

Själv ogillar jag allt för massiva lås på läderarmband, jag njuter av lättheten i ett enkelt lås.

Lånade bilder

picture.JPG

picture.JPG

http://www.network54.com/Forum/78440/message/1133559907
 

john b

Rolex
Citizen Chronomaster, klockvärldens svar på Lexus LS 600, på gott och ont!


Nja, en på watchuseek doublewristar väl chronomaster? För att vara riktigt säker på vad klockan är, han erkänner själv att det är knäppt har jag för mig. Dock behövs ju tre för att säkert veta vad klockan är om avvikelser uppstår.



Den svagaste punkten för Ti-Chronomastern är metallarmbandet. Det ser rätt billigt ut faktiskt, tyvärr. Ser ut att komma från 2000-3000 kr klassen, även om det är mer välgjort än så och sitter skönt.
Inga massiva bitar genomgående, vikta Ti-bitar som i vissa lägen kan knipa åt hårstrån.

Klockan ser ut som vad den kostar med ett OK läderarmband, räcker med Hirsch Duke Brown eller Golden Brown (till guldfärgade urtavlan).

Själv ogillar jag allt för massiva lås på läderarmband, jag njuter av lättheten i ett enkelt lås.

Lånade bilder

picture.JPG

picture.JPG

http://www.network54.com/Forum/78440/message/1133559907


Riktigt snyggt.
Jag håller inte med om att titanlänken ser billig ut, bara inte så snygg som resten av klockan.

Jag är mycket nöjd med stålisen, den lite nättare storleken passar mig bra och den har lite kantigare design på bandhorn som jag gillar.
Behövs mer specifik tidbedömning får jag dubbla med en Seikoquartzare-haq. Den är ju dock betydligt mindre exakt....
 

Geparden

Audemars
Citizen Chronomaster, klockvärldens svar på Lexus LS 600, på gott och ont!


Nja, en på watchuseek doublewristar väl chronomaster? För att vara riktigt säker på vad klockan är, han erkänner själv att det är knäppt har jag för mig. Dock behövs ju tre för att säkert veta vad klockan är om avvikelser uppstår.



Den svagaste punkten för Ti-Chronomastern är metallarmbandet. Det ser rätt billigt ut faktiskt, tyvärr. Ser ut att komma från 2000-3000 kr klassen, även om det är mer välgjort än så och sitter skönt.
Inga massiva bitar genomgående, vikta Ti-bitar som i vissa lägen kan knipa åt hårstrån.

Klockan ser ut som vad den kostar med ett OK läderarmband, räcker med Hirsch Duke Brown eller Golden Brown (till guldfärgade urtavlan).

Själv ogillar jag allt för massiva lås på läderarmband, jag njuter av lättheten i ett enkelt lås.

Lånade bilder

picture.JPG

picture.JPG

http://www.network54.com/Forum/78440/message/1133559907
Länken kanske är något överarbetad designmässigt men upplever den inte som billig. Däremot håller jag med om att den är satans så skön att bära med sina korta bitar.
Såg att jag måste köpa ett ljusbrunt band till den också.
 

SwedishMade

Cartier
Jag håller inte med om att titanlänken ser billig ut, bara inte så snygg som resten av klockan.
Länken kanske är något överarbetad designmässigt men upplever den inte som billig.

Hej!
Med billig menade jag billig i förhållande till vad klockan kostar. Massiva länkar skulle vara solidare, skönare och snyggare, men kanske driva upp vikten på armbandet vilket inte är önskvärt.

Klockan på fotona ovan har ett läderband vars färg passar riktigt bra. Hirsch Duke har två liknande färger. Golden Brown och Brown, där armbandet ovan färgmässigt ligger ganska mitt emellan och kanske är bäst.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Postar lite bilder på mitt senaste Citizentillskott, och min nuvarande semi-mögeltrio :) Lägger även in denna länk med en översikt som visar när en hel del Citizenmodeller började producerades http://translate.google.com/transla...dbox=0&usg=ALkJrhgkKk7hdhCG_4Ib8NhtDktnIcI-GA

Citizen D060 aka "Wind Jack/Windsurfer", från -87, på vikt äldre Seikojubilee. Kul och skön digitalare :)






Här tillsammans med C028 från -89 och AL0000-04e från -92


 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Efter ett tags användande kan jag bara komma fram till en slutsats, det är helt fantastiskt vad mycket klocka för pengarna man får! Det är faktiskt en riktigt bra klocka även om man inte ser till den ekonomiska biten. Länken känns solid och stabil, spännet är justerbart, den är inte så hög utan väldigt välbalanserad, lumen skiner på även mitt på dagen, den har heller inget skrikigt utseende utan är lagom men med en gnutta bus. Tillsammans med att den laddar sig själv och att den är en ISO-certifierad dykarklocka så är den väldigt komplett. Min första romans med den har inte lagt sig ännu, låt oss se om det bara är en sommarflört eller om hon får stanna över de mörka månaderna!
DSC_1777.JPG
DSC_1775.JPG
DSC_1767.JPG
 

Geparden

Audemars
Efter ett tags användande kan jag bara komma fram till en slutsats, det är helt fantastiskt vad mycket klocka för pengarna man får! Det är faktiskt en riktigt bra klocka även om man inte ser till den ekonomiska biten. Länken känns solid och stabil, spännet är justerbart, den är inte så hög utan väldigt välbalanserad, lumen skiner på även mitt på dagen, den har heller inget skrikigt utseende utan är lagom men med en gnutta bus. Tillsammans med att den laddar sig själv och att den är en ISO-certifierad dykarklocka så är den väldigt komplett. Min första romans med den har inte lagt sig ännu, låt oss se om det bara är en sommarflört eller om hon får stanna över de mörka månaderna!
DSC_1777.JPG
DSC_1775.JPG
DSC_1767.JPG
Nice att ni klickar så bra! Den förtjänar mer luft än jag kunde erbjuda.
 
Topp