• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geparden

Audemars
IMG_7998.JPG

Denna känns ju helt ok får jag lov att säga.
 

martinib

Omega
Coolt! Länken är väl typ tjockare än boetten på den där va. Känns den gedigen i sin slimmade form?
Det ser ut så, men faktiskt inte. Jag mäter länken runt 2.5mm, och boetten är 3mm. Men, boetten avsmalnar vid sidorna. Boetten känns riktigt styv, although you can tell the crystal is thin - if you tap it it sounds like acrylic from a vintage watch. Jag använder den mest på jobbet, so it doesn't worry me.

(sorry for swapping languages - my Swedish ran out...)
 

Geparden

Audemars
Ser bra ut! Även irl? Är ju lite behandlad titan så kanske matchar.
Funkar faktiskt förvånansvärt bra i tonen, blev överraskad själv. En kombination av länkens "fladdriga" identitet och borstade ovansidor på luggarna.
Det är ju pga länk/boettratiot som man behöver LE-varianten. Bara kråko på den.

Asballa material i boetten med.
Men det där ganska höga hoppet prismässigt är ju som sagt mindre kul.
Det ser ut så, men faktiskt inte. Jag mäter länken runt 2.5mm, och boetten är 3mm. Men, boetten avsmalnar vid sidorna. Boetten känns riktigt styv, although you can tell the crystal is thin - if you tap it it sounds like acrylic from a vintage watch. Jag använder den mest på jobbet, so it doesn't worry me.

(sorry for swapping languages - my Swedish ran out...)
Tack för input! Fattar inte hur de kan göra dessa tillräckligt stabila.. :nailbiting:
Kul att det var någon här som hade en.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Av ren slentrian ville jag lägga in denna i Seiko-tråden, för mycket Seiko hemma hos mig helt enkelt.

Roffade i alla fall åt mig denna Citizen Auto Dater "Rookie" för ett tag sedan men har inte lyckats hitta igen just specifikt denna modell någonstans, bara några snarlika. Är helt galet nöjd med den och näst intill orörd.

IMG_9256.JPG
 
Topp