• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

john b

Rolex
Apropå fina boetter

Den här jäkeln är ju magnifik!


snesidaupload.jpg



sidaupload.jpg


Riktigt fin, skarp och lite sportig. Skruvad krona var kul.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Har kommit över två fräcka The Citizens.

Jag har nu två Chronomasters med den ovanliga egenskapen att det inte står chronomaster på tavlan. För en extremt clean look.

Den första är elegant, ingen lysmassa och tunnare. Mycket fin tavla och passar bra på läder. Tror den är 36mm

1.jpg


Den andra är lite sportigare med länk. Och den skruvade kronan gör den tät till 200 meter. Iaf när den såldes...
38mm så rätt lagom storlek

2.jpg


Väldigt fin länk som var rätt smart när man justerade storlek.

Den dynamiska duon:

3.jpg



Rätt fina boetter på dessa.
Och kul med evighetskalender och exakta urverk. De har ett par år på nacken, men har det senaste a660-urverket. Det är schysst för med det kan evighetskalendern justeras utifrån med en liten knapp på boetten.

Riktigt riktigt grymma klockor.

Fantastiskt fina, speciellt den på 38mm.
 

john b

Rolex
Länge sedan jag gick igång så hårt på en klocka som denna, kan du berätta lite om den?

Inte mycket mer än att det är en The Citizen. Från 2004. Med det senaste a660-urverket.
Referensen har jag skrivit tidigare i tråden och hittar inte den medan jag skriver detta.

Fin klocka från Citizens premiumbatterilinje som sålde skitdåligt. Och fortfarande nog går rätt knackigt.

Evighetskalender och individuellt justerbar timvisare samt gångnoggranhet på plusminus 5 sekunder per år gör den riktigt bra.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Inte mycket mer än att det är en The Citizen. Från 2004. Med det senaste a660-urverket.
Referensen har jag skrivit tidigare i tråden och hittar inte den medan jag skriver detta.

Fin klocka från Citizens premiumbatterilinje som sålde skitdåligt. Och fortfarande nog går rätt knackigt.

Evighetskalender och individuellt justerbar timvisare samt gångnoggranhet på plusminus 5 sekunder per år gör den riktigt bra.

Tack för info!
 

Geparden

Audemars
Apropå fina boetter

Den här jäkeln är ju magnifik!


snesidaupload.jpg



sidaupload.jpg


Riktigt fin, skarp och lite sportig. Skruvad krona var kul.
Kan bara hålla med. Väldigt fin övergång från kantig boett till mjukare former i länken. Den rejäla ytterkantsfasningen är grädde på moset. Blev som sagt kär i denna.
Fattar fortfarande inte hur länken håller ihop dock :sorry:
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Är det någon som har koll på vart man kan köpa ett Oysterarmband till sin JP2000-08E. Boetten är ju rätt rejält borstad, nästan som titan och man vill ju gärna att det ska matcha. Tips mottages tacksamt.
 
Ganska ny här. Citizen var det märke som på allvar fick igång mitt klocksamlande. När jag var grabb så älskade jag allt som hade med Swatch, Gul och Casio att göra. Nu, när jag är 31 och har samlat på mig 2 st Citizen och en Sector har jag äntligen valt att ta steget fullt ut och beställde en helt annat pjäs. En graal för mig, eller åtminstone en klocka jag alltid har drömt om.
PA089495.JPG
PA089485.JPG
Mer om det i ett annat inlägg.
Tänkte i alla fall dela med mig av de två Citizen som har förgyllt min handled nu ett bra tag.
 
Topp