• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Postar vÀl dagens bild med Aqualanden...

0305E0C7-3016-4C8C-9C18-18038A634037-2399-000002F5A504523F_zps3f4d6720.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fasiken! Nu nÀr denna trÄd ploppade upp igen blev jag Äterigen pÄmind om jag sÄlde min aqualand promaster till en stockholmare nÀr jag salongsberusad i Indonesien.

Har Ă„ngrat mig i 13 Ă„r nu....
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
HÀrlig klocka, köpte min under min första dykresa i Asien 1996 - still going strong. Dyker dock inte lika ofta nuförtiden, skulle egentligen behöva byta packningarna men har inte hittat nÄgra - sÄ ifall nÄn stöter pÄ sÄna vore det intressant.

Det Àr en riktig semesterbeater som varit med fan överallt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Frun sÀger att vi ska till Thailand i höst sÄ det fanns ju inget alternativ Àn att köpa en redan nu sÄ att jag Àr redo ;)

Det blev en C023, i guld/silver :)

Paketöppning till veckan om jag har tur!
 

Gio

Omega
hFbYwJp.jpg

c2g1NA5.jpg

Vilken diskussion! :)
Jag Àlskar Aqualands.
Köpte min första i början av 1992. Den var en C 022 och som ni ser i andra bilden har den ett 7-siffrigt s/n. TyvÀrr, Äret 2006 fick den vatten i, som kortsluttade den digitala funktionen. Servicen har inga reservdelar, sÄ ... Men den analoga delen fungerar bra och jag bara Àlskar den. Vi har varit nÀrmaste kompisar i över Àn 20 Är! :)

(den fick vatten i eftersom den inte blev ordentligt stÀngd efter ett batteribytte. Jag bytt batterier hos Citizens service i Aten. De vÀgrade erkÀnna felet. Klockan fick vatten i nÀr jag var i ... duschen! :-/ )
 

Peddjy

Cartier
Skitkul trÄd! Fick ju som sagt tag i min genom en polare som bara hade den i garaget. Inköptes i Filippinerna nÄgon gÄng pÄ -90 talet. Med tanke pÄ skicket sÄ Àr den knapp anvÀnd tror jag. Gör sig bÀst pÄ mesh och Àr en underbar sommarklocka! (AnvÀnder den mest dagligen nu) LÀngtar bara tills man fÄr komma ner pÄ djupare vatten och fÄ testa den pÄ riktigt!
bamaheny.jpg
 

fredtiger

Cartier
V
Skitkul trÄd! Fick ju som sagt tag i min genom en polare som bara hade den i garaget. Inköptes i Filippinerna nÄgon gÄng pÄ -90 talet. Med tanke pÄ skicket sÄ Àr den knapp anvÀnd tror jag. Gör sig bÀst pÄ mesh och Àr en underbar sommarklocka! (AnvÀnder den mest dagligen nu) LÀngtar bara tills man fÄr komma ner pÄ djupare vatten och fÄ testa den pÄ riktigt!
bamaheny.jpg
Vulgocool pÄ mesh! Den modellen med just den urtavlan Àr min favorit i Aqualandserien... letar! :D
 

Jens

Greedo
Man bör ha en Aqualand i samlingen.
Har sÀkert haft ett 10 tal under de senaste 20 Ären.
Denna just nu. De flesta hatar den, jag Àlskar den...
 
Topp