• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Gio

Omega
4g2xUfW.jpg

PkFb3Nt.jpg

7L9Wi1N.jpg

kWyqklj.jpg

ycGJsc7.jpg



Första gÄngen efter 20 Är vÄgade jag idag öppna klockan. NÀsta gÄngen den behöver nya batterier ska jag prova byta dem sjÀlv.
Älskar denna klocka men blir rĂ€tt ledsen att den digitala delen INTE fungerar pĂ„ grund av grekiska servicens fel (som dem inte erkĂ€nner för att undvika skattestĂ„nd).
Undrar lite för er som eventuellt kan, hur lÀtt Àr det att byta den delen av klockan med reservdelar av en annan fungerande likadan modell? Kanske kan jag hitta en billig pÄ ebay t ex.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
HjÀÀÀÀÀÀÀÀlp!

NÀr jag var utomlands badade jag med min Aquis, som jag har gjort mÄnga gÄnger förr. I slutet av min utomlandsresa mÀrkte jag att min Aqualandn började sega in, precis som det brukar bli nÀr batteriet Àr slut. SÄ jag tÀnkte inte mer pÄ det, nu nÀr jag Àr hemma sÄ skruvade jag upp den för att kolla vad det Àr för batterier (SR920W), för att sedan bestÀlla ny.

SÄ jag bestÀllde 3 nya av dessa http://batterieronline.se/knappceller/370-sr920w/ fick dom idag och skulle byta, tror ni klockjÀveln starta? nej, har jag gjort nÄgot fel? eller Àr det sÄ enkelt att den tog in vatten nÀr jag badade med den? Nu nÀr jag tycker pÄ alla knappar sÄ blinkar den digitala visningen till i 1sec.

Sammanfattning: Jag var utomlands 3 veckor, badade med min Aqualand i ca 2 veckor utan att jag mÀrker nÄgon, i början av sista veckan sÄ ser jag att klockan börjar sakta ner och efter 12-24 timmar Àr den död.

Ska den fÄ sitt slut pÄ Traderas ''Renoveringsobjekt?'' :'(

Scaramanga
theargonaut
masterkiller
Desmond_Malone
joh.jonsson
 
HjÀÀÀÀÀÀÀÀlp!

NÀr jag var utomlands badade jag med min Aquis, som jag har gjort mÄnga gÄnger förr. I slutet av min utomlandsresa mÀrkte jag att min Aqualandn började sega in, precis som det brukar bli nÀr batteriet Àr slut. SÄ jag tÀnkte inte mer pÄ det, nu nÀr jag Àr hemma sÄ skruvade jag upp den för att kolla vad det Àr för batterier (SR920W), för att sedan bestÀlla ny.

SÄ jag bestÀllde 3 nya av dessa http://batterieronline.se/knappceller/370-sr920w/ fick dom idag och skulle byta, tror ni klockjÀveln starta? nej, har jag gjort nÄgot fel? eller Àr det sÄ enkelt att den tog in vatten nÀr jag badade med den? Nu nÀr jag tycker pÄ alla knappar sÄ blinkar den digitala visningen till i 1sec.

Sammanfattning: Jag var utomlands 3 veckor, badade med min Aqualand i ca 2 veckor utan att jag mÀrker nÄgon, i början av sista veckan sÄ ser jag att klockan börjar sakta ner och efter 12-24 timmar Àr den död.

Ska den fÄ sitt slut pÄ Traderas ''Renoveringsobjekt?'' :'(

Scaramanga
theargonaut
masterkiller
Desmond_Malone
joh.jonsson


Gjorde du som det Àr beskrivet pÄ bilderna hÀr ovanför och höll in alla tre knapparna?
Vet dock inte varför man ska göra det.

MVH
Anders P
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Gjorde du som det Àr beskrivet pÄ bilderna hÀr ovanför och höll in alla tre knapparna?
Vet dock inte varför man ska göra det.

MVH
Anders P
Jag försökt men det var inte sÄ enkelt att trycka pÄ alla samtidigt som man försöker ''lÄsa fast'' batterierna. Jag fÄr göra ett nytt försök nÀr jag har nÄgon som kan ge en extra hand.

Hoppas det bara Àr sÄ enkelt, dock som du sÀger, förstÄr inte varför man ska göra sÄ..
Tack sÄ lÀnge, Äterkommer med uppdatering under kvÀllen :)
 

joh.jonsson

Panerai
Ajfan! trÄkigt att höra, har du gÄtt förbi en urmakare/klockaffÀr med kvarlevorna? Dom kanske vet vad som kan ha hÀnt!

:(
 

plattfot

Rolex
Har Àgt ett antal Aqualands.
HÀr Àr det som bor hos mig nu



Vintage92 -Àr det nÄgot liv i digitaldelen efter batteribytet? gÄr analogdelen?
De tre batterierna driver en del var; ett batteri driver digidelen, ett batteri analogdelen och ett batteri djupmÀtaren.
Drar till med den gamla devisen - finns det liv, finns det hopp.
 

Icaras

Rolex
Vad skiljer de gamla CO22/23 (och liknande) frÄn nya JP2000-08E? Eller Àr det endast batteritiden o h smÄ förbÀttringar?
SÄ fall Àr det ju en grym badklocka! :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
H
Har du testat att stoppa tillbaka dom gamla batterierna?
Inga tecken pÄ oxid?

Mvh
Anders P

Hej!

Jag testade att stoppa i dom gamla batterierna och sedan trycka pÄ dem tre knapparna, inget hÀnde totalt död.

Sen stoppa jag i dom nya batterierna och trycker pÄ alla tre knapparna samtidig, dÄ blinkar det till pÄ digitala men slocknar direkt.

Med gamla batterierna = Stendöda.
Med nya batterierna = Visa ytterst lite livstecken.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har googlat lite, men inte direkt hittat nÄgot. Ska försöka googla lite mer senare ikvÀll.

Det kĂ€nns nĂ€stan som att det Ă€r dĂ„ligt med krĂ€m i dom nya batterierna ocksĂ„.... Är det ens möjligt?


Kan ju vara möjligt. Fram med multimetern och mÀt upp dom. Hoppas du fÄr ordning pÄ den.

Bytte tillbaka till mitt originalstrap ikvÀll.

u8esu3ej.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Idag hÀnde nÄgot bra! :)

DÄ jag inte hade nÄgon multimeter i nÀrheten sÄ chansade jag att det var dom nya batterierna det var fel pÄ. SÄ idag for jag in till stan och handlade 3 nya frÀscha batterier. Tidigare ikvÀll satte jag mig ner och skruvade upp den, stoppa i dom nya batterierna och vips sÄ gick den igÄng direkt!

AlltsÄ var det bara dom dÀr skitbatterierna jag köpte som det var fel pÄ! Nu Àr jag glad igen, dock kommer jag nog lÀgga ut den till försÀljning om nÄgra dagar dÄ jag kommer fÄ hem en annan tuff dykare imorgon. SÄ om nÄgon Àr intresserad Àr det bara höra av sig.

Tack för att ni försökte hjÀlpa till!! :)
 
Idag hÀnde nÄgot bra! :)

DÄ jag inte hade nÄgon multimeter i nÀrheten sÄ chansade jag att det var dom nya batterierna det var fel pÄ. SÄ idag for jag in till stan och handlade 3 nya frÀscha batterier. Tidigare ikvÀll satte jag mig ner och skruvade upp den, stoppa i dom nya batterierna och vips sÄ gick den igÄng direkt!

AlltsÄ var det bara dom dÀr skitbatterierna jag köpte som det var fel pÄ! Nu Àr jag glad igen, dock kommer jag nog lÀgga ut den till försÀljning om nÄgra dagar dÄ jag kommer fÄ hem en annan tuff dykare imorgon. SÄ om nÄgon Àr intresserad Àr det bara höra av sig.

Tack för att ni försökte hjÀlpa till!! :)

Skönt att det löste sig!
 
Topp