• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Fujoor

Patek
2-Faktor
NÄgon som har en extra skruv till baklocket pÄ en Àldre aqualand (c022)?

Om inte. Vart kan jag fÄ tag pÄ en?
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
NÄgon som har en extra skruv till baklocket pÄ en Àldre aqualand (c022)?

Om inte. Vart kan jag fÄ tag pÄ en?
Tror det Àr lÀttast att du vÀnder dig till Ur&Penn dÄ de Àr AD för Citizen i Sverige. De hade i alla fall en skruv till min EcoZilla, dock dyr som fasiken. Tror jag betalade över 300kr för en liten skruv.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tror alla skruvarna ser likadana ut. EBay har vÀl sÀkert. GÀller vÀl bara att veta vad man ska söka pÄ. Dyker sÀkert upp nÄgon hÀr som har haft samma problem.
 

Sorubim

Audemars
Tror alla skruvarna ser likadana ut. EBay har vÀl sÀkert. GÀller vÀl bara att veta vad man ska söka pÄ. Dyker sÀkert upp nÄgon hÀr som har haft samma problem.
Jag har för mig att jag lÀst om fler som haft samma problem. Har du prövat sökt pÄ "citizen skruv" eller "aqualand skruv" eller kanske bara "skruv" pÄ forumet?
LÀste en gÄng, hÀr pÄ forumet, direktkontaktinfo till nÄt stÀlle som hade reservdelar till Citizen (typ dit Urk & Penn skickar sina eller nÄt liknande). GÄr sÀkert ocksÄ att hitta om man anvÀnder rÀtt sökord.

Har dock ocksÄ lÀst att skruvar till boettlock pÄ gamla Aqualand Àr "Rare as rooster's teeth" pÄ nÄt annat forum. Lycka till! :)
 

limbotimbo

Cartier
Hej,
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ om det gĂ„r att serva en aqualand? Har en CO22 dĂ€r Analog delen hĂ„ller pĂ„ och ge upp. Testade och byta batteri klockan gick ett tag men sedan "fastnar den" och sekundvisaren stĂ„r bara och juckar...

Vad göra?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ om det gĂ„r att serva en aqualand? Har en CO22 dĂ€r Analog delen hĂ„ller pĂ„ och ge upp. Testade och byta batteri klockan gick ett tag men sedan "fastnar den" och sekundvisaren stĂ„r bara och juckar...

Vad göra?
Skulle testa Ur & Penn som Àr auktoriserad ÄterförsÀljare i Sverige. De lÀr kunna hjÀlpa dig!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Även om de sĂ€ljer klockorna sĂ„ kĂ€nns de tyvĂ€rr inte sĂ„ seriösa nĂ€r det gĂ€ller service. Har hört en hel del skrĂ€ckhistorier...:(
Okej, jag förstÄr. DÄ vet jag faktiskt inte, eftersom de brukar laga Citizen vad jag har förstÄtt. Annars kan sÀkert nÄgot hÀr pÄ forumet hjÀlpa dig :)
 

limbotimbo

Cartier
Skickade ivÀg ett mail till Ur&Pen's kundtjÀnst sÄ fÄr vi se vad de sÀger. Om nÄgon kan peta mig i rÀtt riktning eller om det finns nÄgon som har erfarenhet av att uföra en service sÄ fÄr ni gÀrna höra av er.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ om det gĂ„r att serva en aqualand? Har en CO22 dĂ€r Analog delen hĂ„ller pĂ„ och ge upp. Testade och byta batteri klockan gick ett tag men sedan "fastnar den" och sekundvisaren stĂ„r bara och juckar...

Vad göra?
Vet att nÄgra hÀr pÄ forumet kan serva (rengöra och smörja?) den analoga delen. De flesta urmakarna borde nog kunna hjÀlpa dig.
 

cRw

Omega
Hej @limbotimbo min C022 betedde sig liknande din dinka trotts nya batterier, lÀmnade den till Söders Ur/StjÀrnurmakarna medborgarplatsen för koll. Först dömde han ut den men efter lite diskussion om hur jÀkla viktig min C022 Àr för mig sÄ gick han med pÄ att göra ett försök. Lite smörj och kÀrlek sen gick den igen, dock utan garantier pÄ hur lÀnge men vÀl vÀrt det i mina ögon. Fick betala dryga tusenlappen provtryckt och klar.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den vÀntar pÄ ett nytt band!

DSC_0022.jpg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
JÀdrar sicken kul trÄd! Jag köpte en Aqualand -03 dÄ jag skulle göra utlandstjÀnst och behövde en rejÀl klocka. Kapten hade en och han rekommenderade den sÄ jag slog till. De senaste tio Ären har den suttit pÄ svart lÀderband och sÀllan anvÀnts men nu blev jag peppad.
 

younso

Breitling
Du behöver en extremt liten spÄrmejsel och en stadig hand :)
Jag har en C020 dÀr batterierna mÄste bytas. Sist jag försökte i Göteborg för ca 3-4 Är sedan var det jÀtte svÄrt, Ur & Penn kunde inte tex. Men ni sÀger att om man kan fÄ loss skruvarna sÄ kan man byta sjÀlv. Jag kan naturligtvis inte tryck testa klockan men kommer jag fortfarande kunna bada med klockan om o-ringen ser bra ut och vad gör jag om r-ringen Àr trasig?
 

cRw

Omega
Jag har en C020 dÀr batterierna mÄste bytas. Sist jag försökte i Göteborg för ca 3-4 Är sedan var det jÀtte svÄrt, Ur & Penn kunde inte tex. Men ni sÀger att om man kan fÄ loss skruvarna sÄ kan man byta sjÀlv. Jag kan naturligtvis inte tryck testa klockan men kommer jag fortfarande kunna bada med klockan om o-ringen ser bra ut och vad gör jag om r-ringen Àr trasig?

Jag har bytt batterier sjÀlv pÄ min ett antal gÄnger och badat vidare med den utan problem. Till min stora glÀdje hittade jag dock en urmakare hÀr i Sthlm för ett tag sedan som kunde/ville göra batteribyte plus trycktest. Ny packning Àr tydligen smÄtt omöjligt att fÄ tag i vad jag har förstÄtt det som tyvÀrr, sÄ Àr den trasig blir klockan en posörklocka.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hitta denna Enzo pÄ Ebay. Bra pris? SÀljaren vill inte skicka stÄr det? Men tog kontakt och det skulle kosta $115 att skicka? Àr inte det rÀtt dyr frakt? Vad tror ni vÄgar man chansa? Kanske köpa en gammal fungerade komplett co20 eller 22 och plocka alla delar som saknas ifrÄn. http://www.ebay.com/itm/172403867372?_trksid=p2055359.m2763.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Det beror pÄ vad han accepterar som best-offer. LÄter som ett dyrt projekt, köp + shipping + reservdelsklocka + dina timmars slit = ?

True Enzos ;) (i titan) har gÄtt mellan 5-7 hÀr under Äret. Jag köpte denna:
https://klocksnack.se/threads/citizien-aqualand-enzo-prisbump.60084/
 

rogart-63

Patek
Det beror pÄ vad han accepterar som best-offer. LÄter som ett dyrt projekt, köp + shipping + reservdelsklocka + dina timmars slit = ?

True Enzos ;) (i titan) har gÄtt mellan 5-7 hÀr under Äret. Jag köpte denna:
https://klocksnack.se/threads/citizien-aqualand-enzo-prisbump.60084/
Accepterade bara fullpris. Dvs $350. NÀ man hamnar snabbt runt dÀr nÄnstans med delar o.s.v. Om den inte funkar redan? NÄgot jag inte fÄtt svar pÄ heller?
Skippar det om han inte kan ge mig ett bÀttre bud pÄ frakten.
 
Topp