• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

joh.jonsson

Panerai
Hade 2 skapligt nya bilder :)
20161206_095330.jpg
20161208_213549.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Kanske gummi? Men inte lika mycke stÄlares som för isofrane...
IMG_0071.JPG
Det dÀr bonettot Àr ju faktiskt riktigt snygg pÄ en Aqualand! Inte alls dumt alternativ!
Grattis till Aqualanden! Jag kör elastiskt onepiece, och ibland Bonetto Cinturini Model 300 L/D. Finns Àven under namnet "Meyhofer" pÄ watchbandcenter.com Annars ska ju Isofrane vara bra. Har ett vintage Iso 20 mm som Àr grymt skönt och snyggt/coolt iaf :)




Gillar One-piecen, kÀnns riktigt tooligt och ballt! Bonettot Àr nice. Men vill ha mer dykstuk pÄ gummit. @MAK 's bonetto gillar jag mer.
Fast nu i vintertid körs min aqualand pÄ svart 2-delat Nato :)
IMG_9047.JPG
Inte alls dum ide, nice att slippa bygga mer höjd pÄ denna klocka ocksÄ!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Var hittar jag en sÄn hÀr jÀkel ny? C022 Àr nog modellen jag söker. Jag har fÄtt noll respons pÄ min köpesannons & missat en del som lagts upp.
 

Sorubim

Audemars
Var hittar jag en sÄn hÀr jÀkel ny? C022 Àr nog modellen jag söker. Jag har fÄtt noll respons pÄ min köpesannons & missat en del som lagts upp.
C022 tillhör den första generationen och gick ur produktion för lÀnge sedan. Motsvarigheten i nuvarande generation heter JP2000. SÀkert nÄgon hÀr som kan tipsa om var man kan hitta billigt. NÄn sÀljare pÄ ebay kanske?
JP2000-08E.jpg


(lÄnad bild)
 

ML321

Omega
Har denna Aqualand som tyvÀrr har tappat "skyddsplattan" (?) pÄ vattensensorn. NÄgon som vet var man kan gÄ för att fÄ detta ÄtgÀrdat? TÀnker att det borde vara relativt enekelt att fixa detta, eller Àr det bara att börja leta efter en ny?
IMG_0184.JPG
 

rogart-63

Patek
Har denna Aqualand som tyvÀrr har tappat "skyddsplattan" (?) pÄ vattensensorn. NÄgon som vet var man kan gÄ för att fÄ detta ÄtgÀrdat? TÀnker att det borde vara relativt enekelt att fixa detta, eller Àr det bara att börja leta efter en ny?
IMG_0184.JPG
Kan du inte bara limma fast den med lite epoxi? Hitta en lÀr nog bli svÄrt. Var glad att du inte tappa den?
 

lofgreno

Audemars
Har en gammal Citizen Aqualand II som har mÄnga Är pÄ nacken. TyvÀrr ligger den stilla i klocklÄdan nu dÄ dels visarna inte riktigt sitter som dom ska och det gÄr inte att stÀlla sekunderna pÄ den Digitala displayen, mycket mÀrkligt.

MÄste se till att fixa den. NÄt bra tips pÄ vart i StockholmsomrÄdet eller Àr det bara att köra vilket som? :)

Untitled.jpg
 
Topp