• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clasp code Rolex/Tudor

JohanHLM

Rolex
Är de spännen som är tillverkade av Rolex men avsedda att användas på Tudor "märkta"?
Har för mig att det ska finnas ett T ovanför clasp coden, kan det stämma?
 

maxmol

Panerai
På själva spännet är det ett en Tudor sköld istället för Rolex kronan. Men om du menar serienumret eller vad det kallas på sista länken innan end-länken så är det blandat vad gäller viktalänkar. De kommer med samma serienummer som Rolex och vissa av dem sluta dessutom med T. Så är det en Rolex länk ska den aldrig sluta med T men är det en Tudor länk kan den sluta med T.
 

JohanHLM

Rolex
På själva spännet är det ett en Tudor sköld istället för Rolex kronan. Men om du menar serienumret eller vad det kallas på sista länken innan end-länken så är det blandat vad gäller viktalänkar. De kommer med samma serienummer som Rolex och vissa av dem sluta dessutom med T. Så är det en Rolex länk ska den aldrig sluta med T men är det en Tudor länk kan den sluta med T.
Jag var nog lite otydlig trots allt :)
Lägger in en lånad bild nedan för att visa vad jag menar. Det är alltså ett spänne märkt Rolex men sitter på en Tudor. Serienummer på klockan är 79/80 vilket även clasp code VD indikerar. Det jag undrar över är T-stämpeln ovan VD.
dYoWSb8.jpg
 

maxmol

Panerai
Jag var nog lite otydlig trots allt :)
Lägger in en lånad bild nedan för att visa vad jag menar. Det är alltså ett spänne märkt Rolex men sitter på en Tudor. Serienummer på klockan är 79/80 vilket även clasp code VD indikerar. Det jag undrar över är T-stämpeln ovan VD.
dYoWSb8.jpg

Ah, okej. Förstår att du hade svårt att förklara vad du menade. Detta vet jag inget om. :)
 
Topp