• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clasp till TT daytona 116523??

jeje88

Omega
Hej alla glada!

Jag undrar vart man kan få tag på en clasp av nyare modell till en TT daytona 116523?

Har letat både på eBay och på TRF utan framgång.

Är detta ett långskott tro?

Kan AD vara behjälplig med detta?

Jag har en daytona med det äldre spännet och om jag förstått det hela rätt så är länken densamma som de nyare förutom att just spännet är uppgraderat.

Tacksam för hjälp och hänvisningar.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Klurigt......AD får nog inte sälja ett löst spänne till din länk. Kan tyckas lökigt men så är det oftast. Rolex vill inte att folk skapar bastarder efter tycke och smak. Med det sagt skulle jag ändå kontakta lite olika ADs beroende på var du huserar. Märkligare saker har ju hänt än att du får beställa ett lås. Dock kostar det säkert huggorm.......
 
Gå till Rob E eller Nymans.
Är det så att den du har är trasig så kan denna bytas ut, men du får med allra största sannolikhet inte behålla den gamla.

Om referensen på den äldre du syftar på är femsiffrig, t ex. 16523 så är det INTE samma länk eller lås.
6-siffrig referens: Massiva mittlänkar och lite småändringar av ändlänkar samt hela länken, och helt nytt lås.
Behöver du en helt ny länk så kan även detta göras, även där på inbyte.
 
Topp