• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

comfortablynumb_72 på tradera

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
http://www.tradera.com/profile/items/2809155/comfortablynumb72

Brukar i mina lekmannaögon ha en del kul vintage.

Nån som handlat av vederbörande?
Klockorna kosher?


Har inte köpt något men objektsbeskrivningen på den här var ju långt ifrån ok!

Nog rätt många som lurar sig att klockan är 18k och inte guldpläterad. Sedan vad han dillar om för datum klockan 3 vet jag inte, i så fall har jag missat något...

http://www.tradera.com/item/190118/215747630/omega-fran-1952-18k-guld-p-kaliber-266-fullsize-

Edit:
När jag sedan tittar vidare på hans annonser tycker jag rado`n och Oris`en ser ut att vara ommålade tavlor. Jag är dock inte expert på det, så det får någon annan bekräfta eller dementera.

Edit 2: Flera av boetterna är nog dessutom rätt så polerade....
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har inte köpt något men objektsbeskrivningen på den här var ju långt ifrån ok!

Nog rätt många som lurar sig att klockan är 18k och inte guldpläterad. Sedan vad han dillar om för datum klockan 3 vet jag inte, i så fall har jag missat något...

http://www.tradera.com/item/190118/215747630/omega-fran-1952-18k-guld-p-kaliber-266-fullsize-
Hade faktiskt inte kikat på Omegan men det där känns ju inte jättebra.
Fått lite halvdåliga vibbar tidigare också av den säljaren även om han har en del utseendemässigt fina klockor.

Han brukar sälja rätt mycket vintage på tradera och även om det inte var aktuellt med bud just nu så vill jag helst inte gå på en mina i framtiden heller.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hade faktiskt inte kikat på Omegan men det där känns ju inte jättebra.
Fått lite halvdåliga vibbar tidigare också av den säljaren även om han har en del utseendemässigt fina klockor.

Han brukar sälja rätt mycket vintage på tradera och även om det inte var aktuellt med bud just nu så vill jag helst inte gå på en mina i framtiden heller.


Att beskrivningarna inte är på perfekt svenska behöver inte betyda att der är något fel på klockan, Han är ju registrerad som dansk, så det kan ju vara något som brister i översättningen.
Dock skulle jag ha rådfrågat någon här om jag vore intresserad av ett speciellt objekt innan jag budade. För att iaf minimera risken för ett dåligt köp.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Köpte en klocka för ett par år sen, han hade skrivit måttet med krona. När jag fick den så var ju inte mid size det jag hade förväntat mig.
Efter lite knorrande så tog han tillbaka den och jag fick tillbaka pengarna.
 

F-L-P

Panerai
Att beskrivningarna inte är på perfekt svenska behöver inte betyda att der är något fel på klockan, Han är ju registrerad som dansk, så det kan ju vara något som brister i översättningen.
Dock skulle jag ha rådfrågat någon här om jag vore intresserad av ett speciellt objekt innan jag budade. För att iaf minimera risken för ett dåligt köp.


Nä, beskrivningarna är kanske inte riktigt 100.
Typiska uppfräschade vintage klockor som om man letar original borde hålla sig ifrån, men om man vill ha en snygg vintage klocka och skiter i om t.ex. kronan är original (vilket jag tror de flesta faktiskt gör utanför samlar kretsar) så funkar de säkert utmärkt.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jävla rikspucko. Hävdade att en Heuer var 40mm i diameter. När jag får hem den är det en midsize. Ifrågasätter och får till svar att man ju alltid mäter med kronan och att han minsann har elektroniska instrument för mätning. Jag svarar att jag använder tumstock och sunt förnuft och mailar över en bild med Heuern bredvid en 16610 som vi kunde komma överens om har en väl etablerad diameter på 40mm. Framgick tydligt att det fanns en viss diskrepans mellan storlekarna. Fick efter mycket om och men pengarna tillbaka.
 
Topp