• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss klockbox

Compiss

Patek
2-Faktor
Jo jag vet, det finns trådar likt "hur ser din samling ut" också vidare men va fan. Jag ville ha en egen tråd. Så ni som tänkt att hänvisa till befintligt tråd...ja till er säger jag - fakk yaaaa!

Till er övriga som vill så tänkte jag lyfta på locket på den box jag köpte av reiner för några månader sedan
Det är långt ifrån den största eller exklusivaste samling på forumet, kanske inte ens värd att kallas för samling eftersom jag testar olika modeller rätt friskt. Men ni som minns min tråd vid årsskiftet där man skulle sia om 2014 så var jag bara säker på en sak. Att testa så många klockor som jag ville och hade möjlighet till. Vissa som jag köpt har motvilligt sålts, vissa har jag haft ångest för att jag sålt till den milda grad att jag köpt samma modell igen, typ 3 gånger. Kom inte överens med 42mm exp men nu jäklar skall den sitta på armen.

Nåväl välkommen :)
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grymt ju! Fin samling, skulle definitivt vara nöjd med den. Men som med (nästan) allt annat i livet så är man ju aldrig nöjd utan strävar oftast efter annat/bättre. :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt snygg samling! Jag gillar din idé att testa så många klockor som möjligt, nått jag själv ska försöka börja göra mer.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Stort tack för alla vänliga ord och glada tillrop. Det blev ju några frågor som jag skall försöka besvara :)
Målet är att hitta ca 6-8 klockor som jag verkligen gillar som sedan kommer att få stanna längre. Med min smak är iofs risken att det blir många modeller typ Submariner.

Lådan i dig är riktigt fin och kommer från Rainer i Tyskland. Rekommenderas.

Snyggt! Pannan har fått lämna?
Finns ju en Klockrulle osså;)

Grym låda. Vad kommer istället för gmt?;)
Blir nog en skön sub som tar platsen

Snygg samling, men det måste vara tomt efter GMTn?

/Klocksebbe

P.s Fram för fler egna trådar :) D.s

Har faktiskt en till, men en Coke, så ingen fara på taket :)

Fin samling där. Vilka används mest?
Helt klart min SD 16600, perfekt till allt. Dock kommer den att få vila lite i sommar då exp2an kommer att få verka som sommarklocka.

Härligt! Vad är anledningen till att SDn inte kommer lämna?
perfekt helt enkelt. Verkligen fastnat för den.

Inte illa för en söderhipster!! ;);)
Hehehe tackar;)
 
Topp