Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På Instagram så hyllar Dailywatch (853k följare), Watchs (292k) och Watchsnish (847k) dessa klockor (Corniche, Sevenfriday). Finns fler konton men det här är nog de med mest följareVilken tungviktare hyllar okritiskt dessa klockor?
På Instagram så hyllar Dailywatch (853k följare), Watchs (292k) och Watchsnish (847k) dessa klockor (Corniche, Sevenfriday). Finns fler konton men det här är nog de med mest följare
Tror att de har stort inflytande på deras följare när de lägger upp "reklam" på sina sidor och säger att de är riktigt bra klockor för en billig peng.
Det tycker jag nog man kan klura ut..
Så trött på dessa pissmodeklockor som försöker se suave ut och förmedla en lyxig livsstil.. Noll förtroende för bloggnasare som försöker hypa..
Exakt, och frågan är varför man lagt sig på en så pass hög prislapp. Men visst, mycket handlar om marknadsföring. Fast i det här fallet har man gjort det mesta fel...
Vem syftar du på när du säger att de gjort det mesta fel?
Corniche, för vilka förutom lättgenomskådade och köpta journalister/bloggare har höjt den här klockan till skyarna?
Jag har inget emot lågprisproduktion, men det blir snett och vint att marknadsföra den här sortens klockor som något exklusivt. Man har missbedömt sin marknad helt enkelt, folk med lite allmän kunskap om klockor garvar läppen av sig, och den som vill ha något exklusivt väljer knappast en medioker klocka i den här prisklassen. I mina ögon är det samma stuk som mushroom brands och germasians. Det går nog att få fart på försäljningen med betalda bloggare, men det är knappast effektivt om man vill bygga ett respektabelt varumärke på sikt. Det är heller inte så att det saknas bättre alternativ i prisklassen.
+1Skulle nog våga påstå att både Corniche och Seven lyckats otroligt bra med sin marknadsföring.
Ännu ett parfym märke?Nick Cabana is alive and kicking!
På Bergsgatan..
Lite tidigt att säga hur det kommer gå för Corniche, men vad säger du om DW? Långt ifrån "gjort det mesta fel".