• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corniche och Instagram

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag tycker cornische har lyckats att slå på den breda marknaden. Jag har inte fingrat på en men om man kollar på alla bilder och deras hemsida så känns det som en fräsch tidlös klocka med schysst box osv.
 

Connor94

Omega
Vilken tungviktare hyllar okritiskt dessa klockor?
På Instagram så hyllar Dailywatch (853k följare), Watchs (292k) och Watchsnish (847k) dessa klockor (Corniche, Sevenfriday). Finns fler konton men det här är nog de med mest följare :)

Tror att de har stort inflytande på deras följare när de lägger upp "reklam" på sina sidor och säger att de är riktigt bra klockor för en billig peng.
image.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
På Instagram så hyllar Dailywatch (853k följare), Watchs (292k) och Watchsnish (847k) dessa klockor (Corniche, Sevenfriday). Finns fler konton men det här är nog de med mest följare :)

Tror att de har stort inflytande på deras följare när de lägger upp "reklam" på sina sidor och säger att de är riktigt bra klockor för en billig peng.
image.jpg


Det tycker jag nog man kan klura ut..

Så trött på dessa pissmodeklockor som försöker se suave ut och förmedla en lyxig livsstil.. Noll förtroende för bloggnasare som försöker hypa..
 
C

China

Guest
Det tycker jag nog man kan klura ut..

Så trött på dessa pissmodeklockor som försöker se suave ut och förmedla en lyxig livsstil.. Noll förtroende för bloggnasare som försöker hypa..

Exakt, och frågan är varför man lagt sig på en så pass hög prislapp. Men visst, mycket handlar om marknadsföring. Fast i det här fallet har man gjort det mesta fel...
 
C

China

Guest
Vem syftar du på när du säger att de gjort det mesta fel?

Corniche, för vilka förutom lättgenomskådade och köpta journalister/bloggare har höjt den här klockan till skyarna?

Jag har inget emot lågprisproduktion, men det blir snett och vint att marknadsföra den här sortens klockor som något exklusivt. Man har missbedömt sin marknad helt enkelt, folk med lite allmän kunskap om klockor garvar läppen av sig, och den som vill ha något exklusivt väljer knappast en medioker klocka i den här prisklassen. I mina ögon är det samma stuk som mushroom brands och germasians. Det går nog att få fart på försäljningen med betalda bloggare, men det är knappast effektivt om man vill bygga ett respektabelt varumärke på sikt. Det är heller inte så att det saknas bättre alternativ i prisklassen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Corniche, för vilka förutom lättgenomskådade och köpta journalister/bloggare har höjt den här klockan till skyarna?

Jag har inget emot lågprisproduktion, men det blir snett och vint att marknadsföra den här sortens klockor som något exklusivt. Man har missbedömt sin marknad helt enkelt, folk med lite allmän kunskap om klockor garvar läppen av sig, och den som vill ha något exklusivt väljer knappast en medioker klocka i den här prisklassen. I mina ögon är det samma stuk som mushroom brands och germasians. Det går nog att få fart på försäljningen med betalda bloggare, men det är knappast effektivt om man vill bygga ett respektabelt varumärke på sikt. Det är heller inte så att det saknas bättre alternativ i prisklassen.

Lite tidigt att säga hur det kommer gå för Corniche, men vad säger du om DW? Långt ifrån "gjort det mesta fel".
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Bara får att vi inte är målgruppen har klockorna inte misslyckats med sin marknadsföring? Tvärt om, det enda mina kompisar bär är corniche och Gant-klockor.
 
C

China

Guest
Lite tidigt att säga hur det kommer gå för Corniche, men vad säger du om DW? Långt ifrån "gjort det mesta fel".

Det finns en stor skillnad Aurum, man har använt sig av olika strategier, och det rör sig heller inte om helt jämförbara produkter i mina ögon. Att DW har lyckats över förväntan med att etablera sig i sitt segment, är väl inga nyheter?
 
Topp