Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

CORNICHE

Diskussion i 'Diskussion' startad av ll JKD ll, 11 januari 2016.

1. ll JKD ll
    Trådstartare

ll JKD ll Stadsbo

Äger någon denna klockan?
    Vad tycker/vet ni om denna?

a84c6aae33f0e33f67ef14f88690eb0e.jpg

Chuck gillar detta.
  2. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
  3. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Klämt på alla modeller, den är definitivt snygg, bra finnish och känsla sett till priset..

ll JKD ll gillar detta.
  4. ll JKD ll
    Trådstartare

ll JKD ll Stadsbo

JLW gillar detta.
  5. Virrevet

Virrevet Bonde

Har en kompis som har den. Haft i drygt två år kanske. Han är supernöjd! Inte haft nått problem med den varken i verket eller armbandet.

6. Oscaro

Oscaro Biskop

Inte ägt den själv men gillar designen, tycker det är trist med Quartz och kattguld dock. När det kommer till kvalité så bör denna visas.
    image.png

ZQT gillar detta.
  7. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Har haft den själv, bra klocka till priset, dock tråkigt med quartz och möjligen lite stor på både bredd och tjocklek för en dressare.

ll JKD ll gillar detta.
  8. Hugo Wirdenius

Hugo Wirdenius Torpare

Haft en sån där. Helt klart väldigt snyggt, kanske en aning stor för att vara en dressare men funkar perfa om du har större handleder. När jag fick min klocka hade den en svart tygbit på urtavlan (från handskarna de använder när de sätter ihop klockan). Mailade omgående och fick en ny, väldigt bra service.

Bjoerlin76 gillar detta.
  9. ll JKD ll
    Trådstartare

ll JKD ll Stadsbo

Dock så kommer ingen märka om det är automatisk eller quartz, om de inte nu öppnar backlocket.

10. Connor94

Connor94 Bonde

Från:
    Stockholm
    Äger en sådan nu och är väldigt nöjd, väldigt snygga klockor och gedigna, som många här säger så är det tråkigt med quartz men för dom som har OCD att klockan ska gå exakt så är den väldigt prisvärd och värd pengarna :D

11. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Tycker den är fin, hade kunna bära en själv :)

12. meo_swe

meo_swe Biskop

Min fd. Gruppchef hade en corniche. Snygg klocka som verkade ha en vettig kvalité till priset. Skulle vara intressant om det var en automatare, är inget fan av quartz tyvärr.

13. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Sant, men det är fortfarande du som bär den och du vet att det är en quartz, vilket jag tyckte var lite synd. Men det är som sagt en fin klocka och icke-klockintresserade bryr sig inte om det är quartz eller automat och därför behöver de inte göra en som är automat.

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ta aldrig klocktips från noobs som dissar kvarts bara för att det är kvarts.

ZQT, Icaras, Oskiva och 10 andra gillar detta.
  15. Bertil34

Bertil34 Torpare

Från:
    Stockholm
    Vad är skillnaden mot en quartz för ett par hundralappar?

Mest ett exempel på hur okunniga lägger pengar på en klocka med påhittad historik. Inga gamla anor, inget vettigt urverk, och status existerar inte i den här prisklassen. Så vad fan betalar man för?

16. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    more-popcorn.gif

Välkommen och grattis till första posten Berra!

ll JKD ll gillar detta.
  17. ll JKD ll
    Trådstartare

ll JKD ll Stadsbo

grattis på ditt första inlägg :D, vet inte… dock får man en riktigt snygg box! dessutom ser den inte så pjåkig ut.

18. Bertil34

Bertil34 Torpare

Från:
    Stockholm
    Har du koll på liknande klockor med samma urverk???

JLW gillar detta.
  19. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Dålig pejl, Miyota va?

Bertil34 gillar detta.
  20. Bertil34

Bertil34 Torpare

Från:
    Stockholm
    Jovisst, jag säger bara att det finns en uppsjö av klockor med ett Miyotaverk för ett par spänn som kostar betydligt mindre....

21. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ja och det finns dyrare ur med samma band... Frågan är bara hur relevant det är. Kostnader finns överallt.

Icaras, Jockinho och Kvisten gillar detta.
  22. Bateman

Bateman Bonde

Tummen ner från mig. Har aldrig förståt mig på dessa budget klockmärken som ska se "dyra" ut.
    Det går inte att sminka en gris.

yonsson gillar detta.
  23. Bertil34

Bertil34 Torpare

Från:
    Stockholm
    Vad är då relevant, ett smäckande om historik och mer eller mindre påkostad marknadsföring, eller vad liknande klockor kostar? Trots allt så snackar vi inte om ett klockmärke med anor från hedenhös, utan typ något som massproducerats i kina. Men visst är det fascinerande hur en del billiga klockor upplevs som exklusiva, och andra som skräp.

24. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Allt är relevant.

25. Kvisten

Kvisten Stadsbo

I princip håller man ju med dig, men du glömmer varumärket. Corniche har skapat ett varumärke som folk åtrår, och de flesta är ju inte klocknördar som bryr sig om vilket urverk som sitter i klockan. Varumärket ska de ha en eloge för. Det är inte lätt att skapa ett hett varumärke i klockbranschen idag.

26. Jetsetet

Jetsetet Friends of KS

Från:
    Lund
    För många kunder tror jag att quartz snarare ses som en fördel än en nackdel. Lägre inköpspris och stoppar man i ett nytt batteri då och då får man en bekymmerslös drift. Tyvärr kommer troligen inte materialen som klockan är gjord av att se särskilt trevliga ut om 10-20 år så det är en slit och släng-produkt som Daniel Wellington, Boss och Gant.

Rozzy, Claes och Bikinigubben gillar detta.
  27. MJ24

MJ24 Friends of KS

Personligen tycker jag den verkar vara som vilken "blocket-klocka" som helst…Theorema o s v.

Bertil34 gillar detta.
  28. Bertil34

Bertil34 Torpare

Från:
    Stockholm
    Vadå varumärke? Det är bara hittepå och rent nonsens. Påminner visserligen en hel del om hur vissa nasare lyckades att på sina skitklockor accepterade med en fet marknadsföring, skit som idag är fina varumärken...

Slutsats, några mille på annonser gör inte en alldaglig klocka bättre, eller?:D

29. Kvisten

Kvisten Stadsbo

Hittepå? Du menar till skillnad från varumärkena Rolex och Patek Philippe som är av naturen givna?

Du köper alltså en Rolex för 200 000 kr för att tillverkningskostnaderna är såpass höga? Riiiight. Varumärket min vän. Det är nog få företag som spenderar lika stor andel av sin budget på marknadsföring som de stora klockmärkena. Man måste rättfärdiga sina priser och bevara exklusiviteten.

Nu är jag kanske ute på tunn is, men jag skulle våga påstå att Corniche lägger ner proportionellt mindre pengar på marknadsföring än dess anrika schweiziska motparter.

mipa gillar detta.
  30. mipa

mipa Bonde

Word

Kvisten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield