• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corona Super-automatic

Engesvik

Breitling
2-Faktor
IMG_9226.JPG
Budade hel denhär enligt impulskontrollens alla brister i veckan o h är nyfiken på vad KS vintage experter vet om märket och klockan då jag inte hittar någonting om det på andra delar av internet. Den har även ett väldigt karakteristiskt ljud vid uppdragning jag inte hört från någon annan klocka. Är det något man bör oroa sig för eller kan det vara normalt för en äldre automat?
Här är den information som fanns i annonsen:
CORONA, Super-Automatic, Cal Felsa 4007 N, Boett nr. 680 / 4292, 34 mm, automatisk, ca 1955.
 

Engesvik

Breitling
2-Faktor
IMG_9226.JPG
Budade hel denhär enligt impulskontrollens alla brister i veckan o h är nyfiken på vad KS vintage experter vet om märket och klockan då jag inte hittar någonting om det på andra delar av internet. Den har även ett väldigt karakteristiskt ljud vid uppdragning jag inte hört från någon annan klocka. Är det något man bör oroa sig för eller kan det vara normalt för en äldre automat?
Här är den information som fanns i annonsen:
CORONA, Super-Automatic, Cal Felsa 4007 N, Boett nr. 680 / 4292, 34 mm, automatisk, ca 1955.
Får att förtydliga angående ljudet så låter det som en "knarrande", låter ungefär likadant som det gör när man drar upp den manuellt.
 
Topp