• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cortébert identifiering

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
En kollega frågade mig om jag visste något om denna som han fått av sin far. Tyvärr så vet jag inte mer än vad som står om Cortébert på wikipedia och att just denna kommer från gamla Jugoslavien (Det står Jugge på boettlocket, men syns dåligt på mina bilder). Är det någon här som tror sig kunna identifiera urverket, vilken modell det är, ålder och om det finns något betydande värde i den ?

Den skulle även behöva en service då den skyndar sig mer än 1minut i timmen. Något förslag på vem som kan sånna här verk? Gärna i Skåne!

Nästan inga synbara repor i glaset och tavlan ser bättre ut i verkligheten än på bild. Insigmat på kronan finns kvar, men är troligen inte lika skarp som den var när den var ny :)

IMG_20170519_094054.jpg


IMG_20170519_093914.jpg


IMG_20170519_094017.jpg


IMG_20170519_094141.jpg
 
Senast ändrad:
Topp