• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corum klocka

Brigante

Breitling
Den var snygg! Finns det fler sådana kvar?
Tack, ja, kan inte svara för tidigare AC modeller ang tidigare kommentarer kring urverk osv men gillar verkligen dom nya AC-one, grymt gedigen och mycket långt från ett standardverk som tycks påstås. Vet tyvärr inte om det finns fler av just den modellen, men såldes av en god vän till mig (kanske därav pris) som just då hade fler modeller inne. Goldbridge som ju är alldeles underbar och "bubblan" som också är fantastisk. Finns intresse kan jag vbf uppgifter, han är AD för dom flesta varumärken värda namnet idag, Hublot, Breitling, Patek osv
 

Klockan

Omega
Den jag länkade i början är den jag tycker bäst om :) Som sagt... Säljaren skulle acceptera 30k och sa i senare konversationer att han haft klockan i över 1,5år^
 

Klockan

Omega
Tack, ja, kan inte svara för tidigare AC modeller ang tidigare kommentarer kring urverk osv men gillar verkligen dom nya AC-one, grymt gedigen och mycket långt från ett standardverk som tycks påstås. Vet tyvärr inte om det finns fler av just den modellen, men såldes av en god vän till mig (kanske därav pris) som just då hade fler modeller inne. Goldbridge som ju är alldeles underbar och "bubblan" som också är fantastisk. Finns intresse kan jag vbf uppgifter, han är AD för dom flesta varumärken värda namnet idag, Hublot, Breitling, Patek osv
Goldenbridge är hur elegant som helst! Men de kostar 150k va?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Här har vi ett fynd :)

image.jpg
 

E38B12

Breitling
Jag köpte faktiskt en Admirals Cup Competition 48 en gång, ny från ett konkursbo till ett fantastiskt bra pris. Helt osedd men jag gillade stuket på bild.
Detta är fortfarande den sämsta klockaffär jag gjort. Jag tror jag bar klockan två gånger. Why?
1. Det hade krävts Schwarzenegger för att bära upp den utan att se ut som en bartender på Ayia Napa.
2. Det välvda glaset såg ut som taget från något kina-skräp oavsett vinkel.
3. Det ökänt högljudda ETA 7750-verket väckte mig om nätterna.
4. Hantverket och priset går inte riktigt hand i hand.

Sedan är de helt iskalla på andrahandsmarknaden. Men flaggorna på tavlan var fina.
 

Klockan

Omega
Jag köpte faktiskt en Admirals Cup Competition 48 en gång, ny från ett konkursbo till ett fantastiskt bra pris. Helt osedd men jag gillade stuket på bild.
Detta är fortfarande den sämsta klockaffär jag gjort. Jag tror jag bar klockan två gånger. Why?
1. Det hade krävts Schwarzenegger för att bära upp den utan att se ut som en bartender på Ayia Napa.
2. Det välvda glaset såg ut som taget från något kina-skräp oavsett vinkel.
3. Det ökänt högljudda ETA 7750-verket väckte mig om nätterna.
4. Hantverket och priset går inte riktigt hand i hand.

Sedan är de helt iskalla på andrahandsmarknaden. Men flaggorna på tavlan var fina.
Vilken modell köpte du? Vilket år?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag kan inte råda dig, men vill bara flika in att det här är nog min favorittråd just nu.

Så oerhört uppfriskande att se hur du står på dig och verkligen vill ha din Corum oavsett motargument.
Det är en riktigt skön motvikt mot alla trådar där folk inte själva ens kan bestämma sig för vilken klocka de tycker bäst om.
 
Topp