• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Creation watches VARNING

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Creation watches är kända för att sälja felande SEIKOs, för att föregå frågan så har jag ingen aning om varför. Vissa har en fjäder som hoppat vilket gör att de går alldeles för fort, vissa har datumväxling som ej funkar och vissa är DOA (dead on arrival), på andra klockforum finns fler exempel men jag har lagt till några från KS nedan.

Creation watches är inte AD för SEIKO och SEIKO nekar garantiärenden på klockor som är sålda från CW. CW är även kända för att skicka fel box alternativt ingen box alls och CW tar inte garantiärenden på allvar, du kan alltså inte räkna med att få hjälp av CW om din nyinköpta klocka strular.

Mitt råd är enkelt: Köp av någon annan och tipsa andra om att inte handla från CW.

EXEMPEL:
 

rharrysson

Breitling
Är detta ett nytt fenomen? Tycker mig minnas att när jag började hänga här för ett par år sen så var CW varmt rekommenderat för att köpa en skx till bra pris :)
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Väldigt bra sammanställning @yonsson. Har också noterat att det dykt upp trådar de senaste månaderna med knasiga 007/009 där det gemensamma nämnaren varit att inköpen gjorts hos Creation watches. Det är verkligen tråkigt när många skall ta steget till att inhandla en av de mest ikoniska beaters som tillverkats och blir besvikna.

Nu kanske folk inser att de skall hålla sig väldigt långt borta från CW. Sådana skojare skall inte ha våra pengar!:rage:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack @yonsson !
Har iof köpt en gång o då var det inga problem med klockan. Men har även läst att flera haft problem.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Bra info! Hade tänkt beställa en SKX därifrån men avstår nu.
-Bättre att skjuta till några hundringar och slippa alla svordomar o strul....
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vart handlar man istället?
Köpte sen skx007 av dem för något år sedan, fungerar bra i min väns ägo.
 
Dom trådar jag läst har det handlat om skx-modellerna. Mina köpt från cw har varit klanderfria. Har varit i kontakt med deras support en gång men aldrig haft något garantiärende, som kanske tur är.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

TorNet

Panerai
2-Faktor
Jag har handlat 3-4 klockor från CW, har aldrig haft några problem och har därför aldrig startat några trådar om mina inköp. Tror alla tillverkare har en viss procent/promille av produkterna som strular, att CW dyker upp i trådar på KS kanske beror på att de som hänger på ett klockforum är mer benägna att handla billigast möjligt på nätet än hos Seiko AD. Är väl inte omöjligt att CW säljer mångdubbelt fler Seikos till Sverige än Seikos egna AD:s.

Ingen här som handlat Seiko av AD som fått en klocka som strulat? Någon mer än jag som har positiva erfarenheter av CW?
 
Senast ändrad:

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Det man undrar över är i så fall hur CW får tag i nya Seikos som är felaktiga? Är det bara så att det är dålig kvalitetskontroll hos Seiko och eftersom CW säljer i sådana mängder så blir det lätt att hitta trådar om just felande klockor från dem?
Notera att jag inte försvarar CW utan vill ha lite mer fakta om hur inköpsprocessen i så fall skulle fungera. Att ha inlägg från internet blir inget bra underlag då det oftast skrivs när man får ett dåligt ex.
 

Veratio

Cartier
Jag hade problem med Jomashop för några år sedan. Leveransbekymmer iofs, dom lovade att den skulle komma tills jag skulle över till USA men så var inte fallet, trots flertal mail och löften. Fick åka hem utan klocka och hade jätteproblem med att få tillbaka pengarna. Skittråkigt. Men det är nog 8-9 år sedan.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har köpt totalt fyra klockor från CW, två orient och två g-shocks. Det var strul med en g-shock där det strular med batterilängden (den suger all ström ur batteriet på en månad). När jag fick den funkade den inte alls, kompensationen från CW var då en refund på $15 för batteribyte. Jag har inte kontaktat dem igen.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag köpte en SKX007J från CW, inga problem alls. Dock blev det med tull och moms typ en hundralapp billigare än att köpa den från Rob på Monsterwatches nere i Holland. Jag skulle dessutom köpa ett flertal så Rob slängde med lite NATOs. Vill man ha roliga Seikos finns det många bra källor förutom CW!
 
Topp