Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Creation watches VARNING

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 5 mars 2016.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Creation watches är kända för att sälja felande SEIKOs, för att föregå frågan så har jag ingen aning om varför. Vissa har en fjäder som hoppat vilket gör att de går alldeles för fort, vissa har datumväxling som ej funkar och vissa är DOA (dead on arrival), på andra klockforum finns fler exempel men jag har lagt till några från KS nedan.

Creation watches är inte AD för SEIKO och SEIKO nekar garantiärenden på klockor som är sålda från CW. CW är även kända för att skicka fel box alternativt ingen box alls och CW tar inte garantiärenden på allvar, du kan alltså inte räkna med att få hjälp av CW om din nyinköpta klocka strular.

Mitt råd är enkelt: Köp av någon annan och tipsa andra om att inte handla från CW.

EXEMPEL:

Compiss, swedesoc, Moorflax och 75 andra gillar detta.
  2. JaTack

JaTack Friends of KS

Har det varit diskussioner om CW säljare andra sortering? Det togs väl upp angående watchhubs i alla fall.

Ett tips är att hitta bra säljare här: http://global.rakuten.com/en/
    Och det fungerar som C24, ebay mfl. Alltså att olika säljare annonserar, så köp säljaren.

klockodile och Mr Chance gillar detta.
  3. -RI-

-RI- Stadsbo

Tack för bra och viktig info!

4. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Tack för varningen

5. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
  6. rharrysson

rharrysson Torpare

Är detta ett nytt fenomen? Tycker mig minnas att när jag började hänga här för ett par år sen så var CW varmt rekommenderat för att köpa en skx till bra pris :)

7. Foxbolt

Foxbolt Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Väldigt bra sammanställning @yonsson. Har också noterat att det dykt upp trådar de senaste månaderna med knasiga 007/009 där det gemensamma nämnaren varit att inköpen gjorts hos Creation watches. Det är verkligen tråkigt när många skall ta steget till att inhandla en av de mest ikoniska beaters som tillverkats och blir besvikna.

Nu kanske folk inser att de skall hålla sig väldigt långt borta från CW. Sådana skojare skall inte ha våra pengar!:rage:

8. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Vilka stolpskott.

9. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Bra info att veta. Tack för varningen och tydlig sammanställning.

10. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Tack @yonsson !
    Har iof köpt en gång o då var det inga problem med klockan. Men har även läst att flera haft problem.

11. -JL-

-JL- Borgare

Från:
    Göteborg
    Bra info! Hade tänkt beställa en SKX därifrån men avstår nu.
    -Bättre att skjuta till några hundringar och slippa alla svordomar o strul....

12. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Tack, uppmärksamt av dig!

13. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Vart handlar man istället?
    Köpte sen skx007 av dem för något år sedan, fungerar bra i min väns ägo.

14. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Bra tråd mrY.

Att leta billigast och försöka spara sista kronan kan vara dyrt som vanligt.

You get what you pay for!

yonsson och Spencer gillar detta.
  15. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra varning!

16. Chatastropher

Chatastropher Stadsbo

Från:
    Straight outta Skälby
    Dom trådar jag läst har det handlat om skx-modellerna. Mina köpt från cw har varit klanderfria. Har varit i kontakt med deras support en gång men aldrig haft något garantiärende, som kanske tur är.

17. MJ24

MJ24 Friends of KS

Tack för info!

18. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Jomashop är reko, enligt mina (begränsade) erfarenheter.

19. North

North Stadsbo

Från:
    ストックホルム
    Senast ändrad: 5 mars 2016
  20. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Bra info. Stort tack för tiden du lagt ner för vår skull.

Xalle gillar detta.
  21. wayne

wayne Friends of KS

Ja vart kan man handla Seiko? Här kommer ett tips men det kanske är för enkelt.

http://stjarnurmakarna.se/klockor/varumarken/seiko/

22. POO

POO Präst

Gemensamma nämnaren verkar vara seikos kexsspröda urverk

23. TorNet

TorNet Friends of KS

Jag har handlat 3-4 klockor från CW, har aldrig haft några problem och har därför aldrig startat några trådar om mina inköp. Tror alla tillverkare har en viss procent/promille av produkterna som strular, att CW dyker upp i trådar på KS kanske beror på att de som hänger på ett klockforum är mer benägna att handla billigast möjligt på nätet än hos Seiko AD. Är väl inte omöjligt att CW säljer mångdubbelt fler Seikos till Sverige än Seikos egna AD:s.

Ingen här som handlat Seiko av AD som fått en klocka som strulat? Någon mer än jag som har positiva erfarenheter av CW?

Senast ändrad: 5 mars 2016
  24. NickL

NickL Stadsbo

Det man undrar över är i så fall hur CW får tag i nya Seikos som är felaktiga? Är det bara så att det är dålig kvalitetskontroll hos Seiko och eftersom CW säljer i sådana mängder så blir det lätt att hitta trådar om just felande klockor från dem?
    Notera att jag inte försvarar CW utan vill ha lite mer fakta om hur inköpsprocessen i så fall skulle fungera. Att ha inlägg från internet blir inget bra underlag då det oftast skrivs när man får ett dåligt ex.

INSANE gillar detta.
  25. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Jag hade problem med Jomashop för några år sedan. Leveransbekymmer iofs, dom lovade att den skulle komma tills jag skulle över till USA men så var inte fallet, trots flertal mail och löften. Fick åka hem utan klocka och hade jätteproblem med att få tillbaka pengarna. Skittråkigt. Men det är nog 8-9 år sedan.

26. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Glusch och Knekten_ gillar detta.
  27. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Tack för infon. Uppskattas verkligen med denna typ av info. Bra jobbat

28. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag har köpt totalt fyra klockor från CW, två orient och två g-shocks. Det var strul med en g-shock där det strular med batterilängden (den suger all ström ur batteriet på en månad). När jag fick den funkade den inte alls, kompensationen från CW var då en refund på $15 för batteribyte. Jag har inte kontaktat dem igen.

29. wayne

wayne Friends of KS

OK då får du väl beställa en från Singapore.

30. 903lew

903lew Stadsbo

Jag köpte en SKX007J från CW, inga problem alls. Dock blev det med tull och moms typ en hundralapp billigare än att köpa den från Rob på Monsterwatches nere i Holland. Jag skulle dessutom köpa ett flertal så Rob slängde med lite NATOs. Vill man ha roliga Seikos finns det många bra källor förutom CW!

Mårtenssons ur Brookfield