Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Creationwatches har nu Seiko SRPA21 (Padi)

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av sveol, 4 oktober 2016.

Taggar:
  1. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Gummo gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det är aldrig köpläge från Creation watches enligt mig. :)

SSL, Jaggis, Kristoferc och 2 andra gillar detta.
  3. bykr89

bykr89 Bonde

Från:
    Sverige
    Varför? :O

4. yonsson

Från:
    GBG
    Littera69 gillar detta.
  5. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Jag har köpt en del från dem, har dock aldrig behövt reklamera så kan inte uttala mig om support. Men snabba leveranser, och bra priser. 3.5k för en ny Padi är inte helt fel?

6. yonsson

Från:
    GBG
    Jag har redan svarat på den frågan, tycker inte man ska gynna folk som upprepade gånger säljer klockor som inte är som de ska. De är varken billigast eller AD.

Men folk köper såklart var de vill, lite tröttsamt dock när de startar en tråd några veckor senare och undrar varför klockan inte funkar.

Littera69 och JohnDoe gillar detta.
  7. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Nu skall vi inte vara bittra, frågan var faktiskt allmänt inställd :)

8. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    @yonsson Vad menar du när du skriver att Seiko nekar garantiärenden på klockor från CW? Eller menar, har Seiko gått ut med något mot just CW på eller är det bara för att dom ej är AD? Fick lite uppfattningen om att det var det förstnämnda nämligen. Sen har även jag sett alla dessa trådar om klockor som strulat från CW och man får även räkna med tull och moms. Jag skulle personligen inte köpa en klocka därifrån.

9. yonsson

Från:
    GBG
    Ingen AD = ingen märkesgaranti, mer komplicerat än så är det inte.

månljus gillar detta.
  10. Mforce

Mforce Biskop

3500 * 1.25 = 4375
    Svensk AD tar 4800. Ser ingen som helst anledning handla från CW för den lilla besparingen med tanke på krånglet det kan medföra.

Seikosthlm, Jockinho, Jaggis och 1 annan gillar detta.
  11. Kson

Kson Friends of KS

Screenshot_2016-10-04-16-40-33.png

Säljer även denna.

Mforce och JoberMan gillar detta.
  12. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Plus minst 100kr i tulladmin avgift, 4475.

Jockinho och Mforce gillar detta.
  13. Littera69

Littera69 Bonde

Från:
    Österlen
    Köpte en klocka där och valde att betala extra för låda. Den kom i en sliten, smutsig röd vinyllåda, med papper på arabiska och blankt garantikort. Jävla båg att ta betalt för sånt.

Det är inte värt risken att spara någon hundring. Är något fel måste man betala returfrakt och avgifter, då är prisskillnaden uppäten direkt. Skywatches eller Monsterwatches (.nl) känns betydligt lugnare och har bra kundservice.

leiden gillar detta.
  14. Mforce

Mforce Biskop

Har också handlat av skywatches och det funkade klockrent för mig med snabb frakt hela klockor etc.
    Men... de ligger också i Singapore, med deras konsumentlagstiftning, och är inte heller AD. De lär inte heller betala retur om det går snett och garantiproblemet kvarstår (plus momspåslag och tull).
    Handlar gärna där om jag sparar ordentligt men inte för några få hundralappar.