• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Creationwatches, någon som handlat?

Richard1987

Panerai
Hej!
Funderar på att köpa en klocka genom creationwatches, men vart shippar dem ifrån? Lär få betala moms/tull eller?

Någon som har beställt därifrån?
Tack på förhand!

/Richard
 

Greven

Audemars
Hej. Har skrivits rätt mycket på forumet om CW. Kolla gärna med sökfunktionen.

De är för det mesta bra, jag har själv köpt via dem. Skeppar från Singapore, vissa klockor förmedlar de och då skickas klockan från Japan. Du får betala mervärdesskatt och tull, räkna att lägga på ung 20% av priset på klockan för att få totalsumman. Lycka till!
 

Greven

Audemars
Inga problem. Vi hjälper gärna till! :)

CW är rätt snabba på att skicka klockan, du får en länk från dem så du kan följa paketet via DHL. Du brukar vanligtvis få klockan inom 4-5 dagar.
Du kan betala med kreditkort direkt via deras hemsida, har funkat utan problem för mig.
 

jistanes

Cartier
Har handlar därifrån utan problem. Glömt varifrån de skickar men det kan du nog googla upp. Utanför EU. Jag betalade ingen tull eller moms. Jag hade utan tvekan handlat av dom igen.
 
Hej!
För mig fungerade det superbra! Köpte av dem för två månader sen, fick hem klockan efter ungefär fem dagar! Snabb leverans:)
 

Claes

Breitling
Också handlat utan att att betala tull eller moms. Snabb frakt. Skickar oftast från Singapore.
 

Richard1987

Panerai
Fler som sluppit betala moms/tull när de beställt därifrån? Slår till oavsett. Hur går man tillväga när man ska betalar sådana avgifter?
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Har också handlat därifrån några gånger. Har funkat smidigt. Men man bör veta att man kan få lite vilken Box som helst.

Välkommen!
 

DrKlocka

Audemars
Väldigt många som har fått problem med sina klockor från creationwatches. Särskilt SKX007/009s. Sök på forumet.
 

DwightSchrute

Omega
2-Faktor
Har också beställt därifrån, snabb leverans från Singapore. Räkna med momsen i priset så blir du inte besviken om det tillkommer. Jag fick betala moms iallafall :)
 

Rulle

Audemars
Har köpt både seiko & hamilton från dom! Sjukt snabbfrakt som alltid e gratis!

Har inte åkt på någon tull men det är mest för att dom sjukt nog båda gångerna skrivit i gåva och 20 dollar i frakt men inget jag bett om ...

Men snabbt och krångelfritt är min upplevelse iallafall!
 

Nero

Breitling
Seiko SKX007, Seiko SNZH57K1 och Orient Black ray raven. Alla tre från CW. DHL-leveransen är mycket snabb och effektiv. Lustigt nog så har jag fått betala ca 10% i moms och tullavgift via DHL.

edit: inga problem med någon av klockorna. Dock iendast 6 månader sedan första inköpet.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fick en klocka levererad förra måndagen och idag kom räkningen från DHL. Klockan gav jag 760kr för och räkningen låg på 165kr som bestod av tullavgift samt en avgift till DHL. Leveransen var ju ruskigt snabb samt leverans ända fram till dörren.

Köpte två klockor från Skywatches för några månader sen och har fortfarande inte fått nått räkning från tullen så där verkade jag klara mig. Där tog leveransen ca en vecka.
 
Topp