Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

CreationWatches vs. WUS

Diskussion i 'Diskussion' startad av bubben67, 24 augusti 2014.

1. bubben67
    Trådstartare

bubben67 Bonde

Från:
    Närke
  2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Apansson och ZQT gillar detta.
  3. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Har läst om detta vid mer än ett tillfälle. CW är är inte tillmötesgående när klockorna börjar fela...

4. bubben67
    Trådstartare

bubben67 Bonde

Från:
    Närke
    Har själv köpt en skx007 därifrån, gick smärtfritt, inga som helst problem.
    Men det är ju när det börjar skita sig som agnarna skils ifrån vetet.

5. Mforce

Mforce Biskop

Tack för infon.
    Hade funderingar på att beställa en Orient sat driver från dem.
    Inte så aktuellt längre.

6. alfgren

alfgren Biskop

Viktigt att läsa hela tråden och inte bara första inläggen.

CW erbjuder efter mejlväxling utbyte av klockan men dansken vill inte betala frakten (vilket CW inte är skyldigt att göra).

Om man gör affärer med den billigaste handlaren på internet kanske man inte kan förvänta sig att de betalar frakten över hela jorden åt en.

Wozzor, Frazze70, Bramster och 2 andra gillar detta.
  7. bubben67
    Trådstartare

bubben67 Bonde

Från:
    Närke
    Får man en klocka som är trasig ifrån fabrik, självklart ska man inte behöva betala frakten.
    Sen spelar det ingen roll hur billiga de är.
    Det är min uppfattning.

Sandkvist, nydde, laketwig och 2 andra gillar detta.
  8. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ett helt bedrövligt kundbemötande!

bubben67 och Spencer gillar detta.
  9. Spencer

Visst snålhet bedrar vishet men du skall inte vara tvungen att bära kostnad för fel i vara. Detta påvisar problemet när folk i västvärlden vill göra ett "klipp" och inte inser att konsumenträtten kan avvika från vad de är vana vid..

Micce, China, bubben67 och 1 annan gillar detta.
  10. alfgren

alfgren Biskop

När jag flyger Ryan Air förväntar jag mig inte samma service som när jag flyger Thai. Jag tycker det här är samma sak.

CW byter ut klockan om han betalar frakten. Fair enough. Det är risken med att välja en handlare på andra sidan jorden och jag tycker den servicen ligger i nivå med vad man kan förvänta sig av internets billigaste.

11. Mforce

Mforce Biskop

Det hoppas jag inte du behöver. Det vore nämligen ett lagbrott.
    Däremot får du själv stå för returfrakten om du ångrar dig trots att varan är korrekt.

Väldigt bra om vad som gäller:
    http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/3108/Lathund på övningar.pdf

12. Spencer

Hallå, det där är svensk lagstiftning och gäller knappast utländska näringsidkare.. Utanför EU så är det nationell lagstiftning eller tror du svensk lagstiftning skyddar dig worldwide?

13. Mforce

Mforce Biskop

Självklart inte. Men svenska internethandlare som jag kommenterade om gör det. ;-)

Edit: Såg nu att Alfgren ändrat sitt inlägg och tagit bort delen jag besvarade.

Boris Balkan och Spencer gillar detta.
  14. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Även om du flyger Ryan så förväntar du dig väl att komma fram till destinationen? Killen har ju fått en klocka som överhuvudtaget inte fungerar när han får den... Han har alltså inte fått vad han betalat för!

bubben67 gillar detta.
  15. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Generellt. Att enbart knappt göra det man lagligen är skyldig att göra är inte samma sak som god kundservice.

yonsson och Mforce gillar detta.
  16. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Snöpligt när de presenterar kundervice som företagets ledord på hemsidan...

17. nydde

nydde Bonde

Från:
    Örebro
    Tråden på WUS börjar bli ganska underhållande. Ska bli intressant och se vart det här tar vägen.

18. David

David Bödeln

Detsamma gäller den dyraste handlaren i Stockholm (Nymans) där 2500 kr i transportkostnad för ett garantiärende gällande ett märke de är AD för tydligen anses vara rimligt.

JaTack, ErikGBG, yonsson och 4 andra gillar detta.
  19. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    Har handlat därifrån ett par gånger, en kompis likaså. Allt har funkat perfekt. Fast då har ju klockorna funkat ...

20. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Precis vad jag tänkte på. Återköp och garantiärende är väl olika saker kanske, men jag hade bitit i det sura, tagit en ny klocka och stått för frakten. Frakten kostar nog inte många kr från CW. Får han dessutom behålla den gamla klockan så kan han ju fixa den lätt och gå plus.

Svinigt av CW såklart, men man får ju göra det bästa av situationen. Vill man ha trygghet så får man köpa över disk och inte ens då är man garanterad trygghet som köpare.

alfgren gillar detta.
  21. Oskar

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Pokemonyu för seiko, hanterade mitt garantiärende galant genom att skicka ett garantikort så jag kunde lösa det gratis lokalt i Sverige

22. Spindel

Spindel Biskop

Problemet i detta fall är väl även att CW kan hävda att han våldfört sig på klockan och att den visst fungerade som den skulle när de skickade den.

För det står man helt utan rättigheter eller egentliga medel att bevisa motsatsen då KO inte kan gå in och ge stöd på samma sätt som de skulle kunna om handlaren varit i sverige.

Mårtenssons ur Brookfield