• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CreationWatches vs. WUS

bubben67

Omega
2-Faktor
Har själv köpt en skx007 därifrån, gick smärtfritt, inga som helst problem.
Men det är ju när det börjar skita sig som agnarna skils ifrån vetet.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tack för infon.
Hade funderingar på att beställa en Orient sat driver från dem.
Inte så aktuellt längre.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Viktigt att läsa hela tråden och inte bara första inläggen.

CW erbjuder efter mejlväxling utbyte av klockan men dansken vill inte betala frakten (vilket CW inte är skyldigt att göra).

Om man gör affärer med den billigaste handlaren på internet kanske man inte kan förvänta sig att de betalar frakten över hela jorden åt en.
 

bubben67

Omega
2-Faktor
Viktigt att läsa hela tråden och inte bara första inläggen.

CW erbjuder efter mejlväxling utbyte av klockan men dansken vill inte betala frakten (vilket CW inte är skyldigt att göra).

Om man gör affärer med den billigaste handlaren på internet kanske man inte kan förvänta sig att de betalar frakten över hela jorden åt en.

Får man en klocka som är trasig ifrån fabrik, självklart ska man inte behöva betala frakten.
Sen spelar det ingen roll hur billiga de är.
Det är min uppfattning.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Viktigt att läsa hela tråden och inte bara första inläggen.

CW erbjuder efter mejlväxling utbyte av klockan men dansken vill inte betala frakten (vilket CW inte är skyldigt att göra).

Om man gör affärer med den billigaste handlaren på internet kanske man inte kan förvänta sig att de betalar frakten över hela jorden åt en.

Visst snålhet bedrar vishet men du skall inte vara tvungen att bära kostnad för fel i vara. Detta påvisar problemet när folk i västvärlden vill göra ett "klipp" och inte inser att konsumenträtten kan avvika från vad de är vana vid..
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
När jag flyger Ryan Air förväntar jag mig inte samma service som när jag flyger Thai. Jag tycker det här är samma sak.

CW byter ut klockan om han betalar frakten. Fair enough. Det är risken med att välja en handlare på andra sidan jorden och jag tycker den servicen ligger i nivå med vad man kan förvänta sig av internets billigaste.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det hoppas jag inte du behöver. Det vore nämligen ett lagbrott.
Däremot får du själv stå för returfrakten om du ångrar dig trots att varan är korrekt.

Väldigt bra om vad som gäller:
http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/3108/Lathund på övningar.pdf

Hallå, det där är svensk lagstiftning och gäller knappast utländska näringsidkare.. Utanför EU så är det nationell lagstiftning eller tror du svensk lagstiftning skyddar dig worldwide?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När jag flyger Ryan Air förväntar jag mig inte samma service som när jag flyger Thai. Jag tycker det här är samma sak.

CW byter ut klockan om han betalar frakten. Fair enough. Det är risken med att välja en handlare på andra sidan jorden och jag tycker den servicen ligger i nivå med vad man kan förvänta sig av internets billigaste.

Även om du flyger Ryan så förväntar du dig väl att komma fram till destinationen? Killen har ju fått en klocka som överhuvudtaget inte fungerar när han får den... Han har alltså inte fått vad han betalat för!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detsamma gäller den dyraste handlaren i Stockholm (Nymans) där 2500 kr i transportkostnad för ett garantiärende gällande ett märke de är AD för tydligen anses vara rimligt.
Precis vad jag tänkte på. Återköp och garantiärende är väl olika saker kanske, men jag hade bitit i det sura, tagit en ny klocka och stått för frakten. Frakten kostar nog inte många kr från CW. Får han dessutom behålla den gamla klockan så kan han ju fixa den lätt och gå plus.

Svinigt av CW såklart, men man får ju göra det bästa av situationen. Vill man ha trygghet så får man köpa över disk och inte ens då är man garanterad trygghet som köpare.
 

Oskar

Omega
Pokemonyu för seiko, hanterade mitt garantiärende galant genom att skicka ett garantikort så jag kunde lösa det gratis lokalt i Sverige
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Problemet i detta fall är väl även att CW kan hävda att han våldfört sig på klockan och att den visst fungerade som den skulle när de skickade den.

För det står man helt utan rättigheter eller egentliga medel att bevisa motsatsen då KO inte kan gå in och ge stöd på samma sätt som de skulle kunna om handlaren varit i sverige.
 
Topp