• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cristiano Ronaldo "fick" en TAG...

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tror inte att världmarknaden kommer öka intresset för Tag bara för en bollsparkare fått en, som han förmodligen kommer lägga i lådan bland alla andra klockor.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Verkar för övrigt då som att hans endorsement med Jacob & Co gått ut..

jacob-and-co03.jpg

Vad faaaan är det där för missfoster till klocka?!?

Varför går (nästan) aldrig rikedom å smak ihop... :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Underligt resonemang, hur många "svinrikas" klockval känner du till?

Inte särkilt mångas rent personligen, men det man ser på forum/bloggar etc. från "jet-set"-folkets tillställningar så är det (i min smak) inte så många "snygga" klockor utan massor av (gärna skelleton) Ricard Mille, Hublot´s "värstingar" & dylika missfoster som visas upp.

Jag är medveten om att jag är ute på tunn is här; självklart har många med stadd kassa även den goda smaken att investera i "klassiska" ur & inte bara bling-bling ur av "värsta" sorten.

Tyckte bara att den som C. Ronaldo gjorde reklam för här ovan är ett typiskt exempel på just en så´n klocka som man ser i de sammanhang/bland den typ av personer jag tänker på.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte särkilt mångas rent personligen, men det man ser på forum/bloggar etc. från "jet-set"-folkets tillställningar så är det (i min smak) inte så många "snygga" klockor utan massor av (gärna skelleton) Ricard Mille, Hublot´s "värstingar" & dylika missfoster som visas upp.

Jag är medveten om att jag är ute på tunn is här; självklart har många med stadd kassa även den goda smaken att investera i "klassiska" ur & inte bara bling-bling ur av "värsta" sorten.

Tyckte bara att den som C. Ronaldo gjorde reklam för här ovan är ett typiskt exempel på just en så´n klocka som man ser i de sammanhang/bland den typ av personer jag tänker på.

Det är bara för att det är dessa personer som tar plats och vill fastna på bild. Jag tror inte dålig smak är överrepresenterat hos "svinrika", se bara hur många fula billiga klockor det finns ute på marknaden.
 

Anfield

Panerai
Har aldrig hänt mig, aldrig fått någon Tag.
Men så har jag aldrig spelat fotboll i Real Madrid eller Portugal.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det är bara för att det är dessa personer som tar plats och vill fastna på bild. Jag tror inte dålig smak är överrepresenterat hos "svinrika", se bara hur många fula billiga klockor det finns ute på marknaden.


Är osäker på definitionen av "svinrika" men Jacob Wallenberg borde åtminstone kunna kategoriseras under profiler inom näringslivet och han sportar en skön dinka...

bild5.jpg
 
Topp