• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cristiano Ronaldo ger bort klockor för "2 miljoner kronor"

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
https://twitter.com/aarbeloa17/status/543344065342078977/photo/1

B4pYh8FIMAAtX2y.jpg

"Specialdesignade klockor

Även Pepes lagkamrat Cristiano Ronaldo har visat sin givmilda sida så här med ett par veckor kvar till jul. Efter fredagens 4-1-seger mot Almeria överraskade 29-åringen sina lagkompisar i Real Madrid med varsin specialdesignad klocka med varje spelares personliga namn i inskriptionen.
Alvaro Arbeloa har på Twitter publicerat en bild på smycket, som Ronaldo beställde som ett gemensamt minne av den Champions League-titel laget tog förra säsongen. Varje klocka är försedd med inskriptionen ”La Décima”, för att markera att titeln var Reals tionde i CL, och Ronaldos eget varumärke ”CR7”.
Enligt Eurosport är var och en av klockarna värd 77 000 kronor. Med en 25 man stor CL-trupp innebär det en total kostnad på knappt två miljoner kronor för Ronaldo." Källa aftonbladet.se

Vad tycker ni? Bra val av modell? Jag kan inte låta bli att tycka det ser ut som en quartz-kopia..
 

Onelund

Rolex
Fin gest i sig, men klockan är ingen höjdare, är inte dessutom dessa lirare redan nedlusade med klockor som de skaffat sig själva. Hade gett honom mer cred om han hade skänkt dem till fanboysen istället
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Kul initiativ för laget tyvärr är klockan i sig en eländig historia..
Alla delar ser ogenomtänkta ut och helheten är allmänt trist.
77 loppor? Madness!!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Bvlgari har ju en helt annan status i sydeuropa än här i oglamorösa Skandinavien.

Dock har Bvlgari en hel del andra fina modeller han kunde valt då denna inte var speciellt snygg.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag gillar! Klockan var inte alla dum i mitt tycke. Roligare än fotbollsspelarnas standard Big Bang och passar den latinska stilen.
Kul att de fått fram en specialare. I dessa fall är limiterade befogat. Kommer säkert bli eftertraktade på andrahandsmarknaden.
 

Owaysis

Cartier
Det må vara buhu och skitnödigt sagt av mig men sådana kommentarer känns inte helt passande på ett klockforum, speciellt inte när det gäller en atlet som är ett föredöme när det gäller sunt leverne samt generositet. Han är ju dessutom en utav de största välgörarna i fotbollens värld och bidrar med väldigt mkt. Absolut ingen som tvingar dig att se honom, på samma sätt som ingen tvingade dig att läsa den här tråden om du nu inte kan stå ut med honom.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Det må vara buhu och skitnödigt sagt av mig men sådana kommentarer känns inte helt passande på ett klockforum, speciellt inte när det gäller en atlet som är ett föredöme när det gäller sunt leverne samt generositet. Han är ju dessutom en utav de största välgörarna i fotbollens värld och bidrar med väldigt mkt. Absolut ingen som tvingar dig att se honom, på samma sätt som ingen tvingade dig att läsa den här tråden om du nu inte kan stå ut med honom.
Kan han inte vara en atlet som är ett föredöme när det kommer till fair play och inte trilla som om han var gjord av halm och fjädrar varje gång någon försvarare andas på honom? Det finns gott om andra människor som är ett föredöme när det kommer till generositet och hälsosamt levende. Ronaldo är typ exempelt på allt som är fel med fotboll. Och så länge han spelar i Portugals landslag så är jag tvingad att titta. Nästa gång en försvarare nästan nuddar honom och han ramlar hoppas jag att hans ankel går i bitar och han tvingas till pension.
 

Owaysis

Cartier
Kan han inte vara en atlet som är ett föredöme när det kommer till fair play och inte trilla som om han var gjord av halm och fjädrar varje gång någon försvarare andas på honom? Det finns gott om andra människor som är ett föredöme när det kommer till generositet och hälsosamt levende. Ronaldo är typ exempelt på allt som är fel med fotboll. Och så länge han spelar i Portugals landslag så är jag tvingad att titta. Nästa gång en försvarare nästan nuddar honom och han ramlar hoppas jag att hans ankel går i bitar och han tvingas till pension.
Det märks att du sällan tittar på Ronaldo och hans matcher, han var förvisso en rätt stor filmare i United men sedan han drog till real så har han skärpt till sig ordentligt. Jag påstår inte att han är den mest ärliga spelaren men han sköter sig absolut inte sämre än någon annan stor stjärna. När man får så pass mkt stryk som han får är det inte alltid lätt att hålla dig på benen. Nej, Ronaldo är inte vad som är fel med dagens fotboll. Ronaldo är ett föredöme, han har en extrem vinnarmentalitet och tränar hårdare än någon annan.

Om du nu håller på Portugal så ska su tacka Gud att ronaldo spelar där. Hade varit kul att se Eder leda det laget, eller nej ni har ju den store moutinho..
 

meuller

Omega
Kan han inte vara en atlet som är ett föredöme när det kommer till fair play och inte trilla som om han var gjord av halm och fjädrar varje gång någon försvarare andas på honom? Det finns gott om andra människor som är ett föredöme när det kommer till generositet och hälsosamt levende. Ronaldo är typ exempelt på allt som är fel med fotboll. Och så länge han spelar i Portugals landslag så är jag tvingad att titta. Nästa gång en försvarare nästan nuddar honom och han ramlar hoppas jag att hans ankel går i bitar och han tvingas till pension.

En ganska onyanserad bild av en grabb som blivit utsedd till världens bästa spelare två år i rad..
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag vill tro att denne herre har en mycket bra anledning till varför han valde att ge bort just denna klocka och inte en stålsub :D
 
Topp