• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Crossfit & relaterad träning.

romanov

Cartier
Tack. Skönt att du fick mig att testa så man har en benchmark till avklarad. Nöjd för stunden men ska göra om så småningom. Finns mycket man kan göra effektivare. Körde allt unbroken förutom fyra sista seten pushups som delades upp i två med att bara skaka av armarna emellan åt.
10 rundor på 5:21 sen gick det utför.
Kom ut ur rytmen på pull-upsen konstant så lite mindre än hälften blev med vanlig kipping som tar hundra år och lite skakiga ben efter några rundor som gjorde att air squatsen blev lite långsammare så en del att jobba på har man och ska sluta lägga ut en pokermark efter varje runda och börka köra var femte typ så man sparar tid där också


Brukar tänka att allt över 20 är bra så 22 är inte så dåligt! :) du får testa igen sen.
Det är så jäkla viktigt med bra teknik i pull-upsen.
De går så mycket snabbare samt är effektivare.
Jag själv måste lära mig teknikerna i pull-upsen bättre... Blir att youtuba lite ;)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ja, det är riktigt kul och mer ska det bli. Kommer hänga runt här och ta lärdom samt tips. :)
Bara att fråga på om du undrar något :)

Jag hoppas det ;)
pull-upsen är min stora svaghet just nu på grund av att jag inte har rätt teknik.
svårt att förklara men tänk dig att du cyklar med benen och när du har benen fram skjuter du fram höften explosivt så höften gör det mesta av jobbet. :)
 
Dagens pass jag kört
image.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Rullade på en foamroller idag. Kändes lagom crossfit. Tänkte köra lite chins imorgon va, muscle-ups eventuellt. Får anses som bra skit. Framsidan helt söndertrasad (känns som iaf) tack vare en snäll naprapat på gymmet. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Är de "förstärkta" på något sett eller "hårda" bak eller är de mer som "vanliga gympaskor" if you get me?
De har ju kant för grepp för klättring precis som nano3. Men är luftiga och sitter sjukt bra och slimmat på fötterna. Väldigt stabila också. Negativt är väl att de blir riktigt osköna att löpa i
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ghd sit-ups och oh-squat för bålen. De riktiga magmusklerna ;)
Ghd sit-ups kör jag redan (googlade), det där med squat hoppar jag över. Har tyvärr otroligt många övningar som jag inte kan köra på grund av trasig kropp... Sedan är det nog rätt att ställa frågan här. Benövningar med kroppsvikt. Vad har ni för tips då? Jag gillar pistol squats (ibland lite vikt), ibland med lite vikt samt höga upphopp. Vill inte lasta på för mycket. Rädd att sabba knäna...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ghd sit-ups kör jag redan (googlade), det där med squat hoppar jag över. Har tyvärr otroligt många övningar som jag inte kan köra på grund av trasig kropp... Sedan är det nog rätt att ställa frågan här. Benövningar med kroppsvikt. Vad har ni för tips då? Jag gillar pistol squats (ibland lite vikt), ibland med lite vikt samt höga upphopp. Vill inte lasta på för mycket. Rädd att sabba knäna...
Har du problem med knäna eller är du rädd att få problem med knäna? Med rätt teknik och bra återhämtning så är det ganska svårt att paja knäna.
Rodd och assaultbike ger vidrigt pump i benen utan vikt. Generellt så om man inte vill lasta med vikt eller köra högreps så kör många explosivitetsträning. Sprintar, boxhopp, broadjumps osv.
Övningar med lite vikt så gillar jag goblet squats och utfall upp på låda.
Tyngre övning utan böj så är sumomarklyft sjukt bra.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har du problem med knäna eller är du rädd att få problem med knäna? Med rätt teknik och bra återhämtning så är det ganska svårt att paja knäna.
Rodd och assaultbike ger vidrigt pump i benen utan vikt. Generellt så om man inte vill lasta med vikt eller köra högreps så kör många explosivitetsträning. Sprintar, boxhopp, broadjumps osv.
Övningar med lite vikt så gillar jag goblet squats och utfall upp på låda.
Tyngre övning utan böj så är sumomarklyft sjukt bra.
Halvkassa knän. När jag har tränat tungt har jag kän av det direkt. Sedan vill jag mest hålla igång benen, inte direkt bygga och vill även kunna köpa byxor framöver. Har problem med det idag.:eek:

Kollar upp övningarna och testar. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Halvkassa knän. När jag har tränat tungt har jag kän av det direkt. Sedan vill jag mest hålla igång benen, inte direkt bygga och vill även kunna köpa byxor framöver. Har problem med det idag.:eek:

Kollar upp övningarna och testar. :)
Trist kan bero på lite allt möjligt. :( Om det är pga rörlighet, blodcirkulation eller teknik så är det en enkel fix. Har ett garagegym i Gudö (vendelsö/Tyresö) ifall du vill att jag ska kolla på det och så kan vi samtidigt passa på att köra ett pass. Skicka ett PM isf. Självklart kostnadsfritt.

Inbjudan är öppen till alla forummedlemmar som vill komma över och få hjälp med teknik, träna, surra klockor osv
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
2rm böj på 161kg ikväll. (personbästa)
image.jpeg


Testade någon form av highhang powerclean igår eller snarare den typen av vändning de använder i strongmanträning.
130kg i powerclean eller vad man ska kalla det kom upp. (7,5kg mer än min vanliga vändning och 20kg mer än min vanliga styrkevändnig)
image.jpeg

Man drar alltså stången från marken till bältet och från bältet upp till axlarna.
Jag undrar om detta skulle vara godkänt som vändningsmoment i en tävling där ett event är 1rm ground to overhead anyhow.

Och i förrgår blev det 2rm personbästa i frontböj på 135kg.
image.jpeg


Styrkan går upp och varierad flåsträning är i full rulle. Fortfarande dåligt flås men skönt att man kommit igång någorlunda ordentligt med träningen igen och att det börjar märkas.
Nu ska man bara våga ge sig på de tuffare korta intensiva wodarna och få upp flåset i dom. Roslagen gav mersmak.
 
Du ligger bra i styrkemomenten @Luckyluciano. Mitt 1 rm i bs är 160kg och i fs 140kg, 3rm i bs är 150kg.... Den där vändningen förstod jag inte rikitgt :) Hänger du stången på bältet och vilar typ? :)
Kommer du köra open nästa år?

Angående skor som nån frågade om så växlar jag mellan 3 par, 1 par Nano, 1 par Reebok Oly Lifter och ett par Adidas lyftarskor :) Riktig materialsport det här
 
Topp