Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

CWC chronograph - åsikter?

Diskussion i 'Vintage' startad av NewMexico, 13 augusti 2015.

1. NewMexico
    Trådstartare

NewMexico Bonde

Pictor, Gummo, Grafton och 2 andra gillar detta.
  2. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Snygg!

3. JAH42

JAH42 Friends of KS

Hur stor är den nya?

4. NewMexico
    Trådstartare

NewMexico Bonde

Hade lite fel priser såg jag nu, finns en del olika i samma stuk, men tycker alla är snygga. De billigaste kronograferna det som är aktuellt för mig. Skulle gärna höra någon som köpt en vad de tycker.

http://www.silvermans.co.uk/collections/watches/CWC

5. NewMexico
    Trådstartare

NewMexico Bonde

6. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har lite (med betoning på lite) erfarenhet av CWC kronograf då jag för en tid sen hade kontakt med ett företag som sålde några modeller av CWC. Tyvärr är mitt intryck att den inte håller riktigt den högsta kvalitén på urverken. Företaget fick in några stycken tillbaka med mekaniska problem och jag skulle personligen rekommendera dig att titta på andra märken innan du slår till på en CWC. Kan även tycka att prisbilden är lite i överkant på CWC. Jag håller till exempel Seiko högre än CWC. Men CWC har väldigt snygga modeller, det kan jag verkligen hålla med om! :)

yonsson och Quaker gillar detta.
  7. Grafton

Grafton Biskop

Tror att @TorNet har en. Ruggigt fina, jag har själv varit sugen på reissuen men tyckte att priset låg lite väl högt på hemsidan. Spara till en vintage istället!

8. TorNet

TorNet Friends of KS

Jag har en issued CWC från Royal Navy, 1974:

Här finns en läsvärd artikel om modellen: http://wornandwound.com/2013/10/07/time-spec-1970s-british-military-asymmetrical-chronographs/

Jag kan för lite om den moderna varianten för att ha en åsikt egentligen, men generellt är ju originalen oftast lite roligare. Såg dessutom att Silvermans begär 1500 GBP för sin nytillverkade klocka, alltså lika mycket eller t o m mer än originalet från 70-talet - det är ju lite knasigt, vet vilken jag väljer iallafall...

RobRoy, Icaras, vonhall och 11 andra gillar detta.
  9. NewMexico
    Trådstartare

NewMexico Bonde

Snyggt!

TorNet gillar detta.