• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Cwc G10 issued

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hej på er!

Klockan ifråga är en Cwc G10 issued för Royal Navy år 1990.


Avstånd mellan luggarna är 19mm, både 18 och 20 fungerar, jag har personligen använt 18mm. Bandstiften är fasta så nato\zulo alternativt bund eller läderband med open ends är att föredra.


Klockan har spår av användning, mest anmärkningsvärt är en spricka i plexit som dock är på kanten av glaset där den kommer upp ur boetten, den syns alltså inte vid användning. Såg dessutom att man säljer nya glas på ebay för 7 euro om man skulle vilja. Bifogar en bild på hur det ser ut.

I övrigt har den en ding på kronan och lite spår av användning här och där, men jag tycker ju att det är såhär dom ska se ut! Vem vet, kocken på båten kanske hade den på sig när han snubblade på en uppåtstickande klonkersplatta och dök med huvudet före rätt in i köksskåpen där gjutjärnspannorna stod staplade på rad. Sånt kan sätta sina spår :)

Urtavlans tritium har gulnat och ger iaf mig lite goosebumps :)

Jag sätter priset till 1200kr postat rekommenderat inom sverige alternativt f2f i soliga stockholm.

Har du något att byta med med så try me :)

Full retur inom 24 timmar efter att du mottagit klockan.

Bud\Skambud\bytesförslag och andra synpunkter välkommnas!

Mvh Robin

OBS Bilderna lägger sig på fel ledd, jag förstår inte varför och jag ber om ursäkt.

OYzptZ2.jpg

uuLbBrq.jpg

Yje9phv.jpg

1wDh88u.jpg
 
Topp