• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då kör vi, Affes Road Trip 2016 börjar idag...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härlig klocklektyr @Pelarn65 visar upp, detta lilla Magasin hade jag ingen aning om att den fanns! Detta är ett måste för oss alla Rolex fantaster...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var jag hemma hos @Ernesto, jag tackar för din gästvänlighet, och det skall bli kul att få sova i ett slott för första gången i livet! Tackar även för middan du bjöd på lillebror!!!

Måste säga att jag faktiskt kärat ner mig i nya Air-Kingen, om jag var lite tveksam innan, så är det som bortblåst nu! Den är helt klart mycket snyggare IRL, och då menar jag jävlar i min låda va mycket snyggare! Den känns inte alls så plottrig ut, som den ser ut på bild! Helt klart två tummar upp, och en knäpp på näsan för tvivlarna.

image.jpeg
image.jpeg



Passade även på att prova JL Reverso, jäklar vilken trevlig klocka det är! Mums säger jag!
image.jpeg


Och en tidig Datjust med svärdvisare, pie pan tavla och big crown lås är godis för en gammal Rolexnörd som jag är!
image.jpeg

image.jpeg


Snart är det läggdags här, men innan det så skall jag fortsätta den guidade turen i slottet, Hehe!

"This is Af Sjodahl "The Nighthawk" on Affes Road Trip 2016, and Good night Klocksnackare… wherever you are."
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Då var jag hemma hos @Ernesto, jag tackar för din gästvänlighet, och det skall bli kul att få sova i ett slott för första gången i livet! Tackar även för middan du bjöd på lillebror!!!

Måste säga att jag faktiskt kärat ner mig i nya Air-Kingen, om jag var lite tveksam innan, så är det som bortblåst nu! Den är helt klart mycket snyggare IRL, och då menar jag jävlar i min låda va mycket snyggare! Den känns inte alls så plottrig ut, som den ser ut på bild! Helt klart två tummar upp, och en knäpp på näsan för tvivlarna.

image.jpeg
image.jpeg



Passade även på att prova JL Reverso, jäklar vilken trevlig klocka det är! Mums säger jag!
image.jpeg


Och en tidig Datjust med svärdvisare, pie pan tavla och big crown lås är godis för en gammal Rolexnörd som jag är!
image.jpeg

image.jpeg


Snart är det läggdags här, men innan det så skall jag fortsätta den guidade turen i slottet, Hehe!

"This is Af Sjodahl "The Nighthawk" on Affes Road Trip 2016, and Good night Klocksnackare… wherever you are."
Gå inte vilse bara... Jag har hört att det finns en viss risk.:nailbiting:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tackar dig för den trevliga pratstunden, middan och sovplats lillebror alias @Ernesto!

Jag hoppas att vi stöter på varandra snart igen! Nu styr min kosa mot @Laurentius!

Vill även passa på för den mycket trevliga dagen och gästfriheten hemma hos dig igår @Pelarn65 det var en mycket trevlig dag att snacka klockor och lite allmänt skit, hoppas att även vi syns snart igen!

Dagens färdklocka får bli denna!
image.jpg
 
Senast ändrad:
Tackar dig för den trevliga pratstunden, middan och sovplats lillebror alias @Ernesto!

Jag hoppas att vi stöter på varandra snart igen! Nu styr min kosa mot @Laurentius!

Vill även passa på för den trevliga dagen och gästfriheten hemma hos dig igår @Pelarn65 det var mycket trevlig dag, hoppas att även vi syns igen snart!

Dagens färdklocka får bli denna!
image.jpg
Ser fram emot nästa uppdatering, lite som julkalendern! Kör försiktigt nu bro
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

Här i Bankok har "Khun Phan" premiär på torsdag. En film om verklighetens "Judge Dredd" ; Phantarak Rajjadej, en riktig hårding till polis i södra Thailand vars motto till dem på fel väg var " lämna det här livet bakom dig och bli munk annars kommer jag att avsluta det!". Khun Phan blev 104 år !
Du hade varit som klippt och skuren för titelrollen Affe! :)
 
Topp