• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då kör vi, Affes Road Trip 2016 börjar idag...

nissehult

Patek
2-Faktor
Haha...jag ska försöka, satan så tråkigt att jag blandade ihop dessa två städer! Hade varit mycket kul att käka lunch med er, som sagt var så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag är en mycket förvirrad gammal gubbe :D!
Det kommer nog fler tillfällen. Jag hamnade istället hos svärmor som bjussar på glassmiddag på Smultronstället i Söderköping. Helt ok det också :) Ha en trevlig tripp.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
image.jpg

Här i Bankok har "Khun Phan" premiär på torsdag. En film om verklighetens "Judge Dredd" ; Phantarak Rajjadej, en riktig hårding till polis i södra Thailand vars motto till dem på fel väg var " lämna det här livet bakom dig och bli munk annars kommer jag att avsluta det!". Khun Phan blev 104 år !
Du hade varit som klippt och skuren för titelrollen Affe! :)

Jävlar i min låda vilken snygg musche han hade :p! Haha...ja den titelrollen hade man fan inte bangat för :smug:!

pablo-escobar-12.jpg
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det kommer nog fler tillfällen. Jag hamnade istället hos svärmor som bjussar på glassmiddag på Smultronstället i Söderköping. Helt ok det också :) Ha en trevlig tripp.

Tackar! Ska försöka att ha det, trots pissvädret, jag önskar dig en trevlig vistelse hos svärmor, och glassmiddag är inte helt fel :hungry:.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Så jäkla roligt. Jag har haffat affe!:)
Körde ikapp honom, aldrig träffat in the flesh men nu blev det av någonstans kring vänern såg jag en man körandes i motsatt riktning. Man har ju ett visst slumrande bilspan aktiverat i sin slumriga körning. Noterat golf cab av snyggt 80tals stuk, chauffören, fan är inte det där af sjödahl??? Impulsivt som en påtänd bankrånare vände jag bilen rev av några snabba omkörningar för att sen slå på varningsblinkers och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" (förstår att merparten av forumet vid det här laget tycker jag är lite smått knasig. Men varför inte ta stunden i akt, jag hade väldigt trevigt o var smått extas att träffat legenden på sin årliga seglats!)
Ett snabbt möte blev det. Klocksnack och övrigt mkt trevligt snack. Önskar det vore lite längre!
Fantastiskt trevligt att träffat dig och på återseende känns det som @Af Sjodahl
Cellinin var magisk!
Ursäkta för det ngt knasiga sätt jag stannade dig på:)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

jabla

Sarlacc
Så jäkla roligt. Jag har haffat affe!:)
Körde ikapp honom, aldrig träffat in the flesh men nu blev det av någonstans kring vänern såg jag en man körandes i motsatt riktning. Man har ju ett visst slumrande bilspan aktiverat i sin slumriga körning. Noterat golf cab av snyggt 80tals stuk, chauffören, fan är inte det där af sjödahl??? Impulsivt som en påtänd bankrånare vände jag bilen rev av några snabba omkörningar för att sen slå på varningsblinkers och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" (förstår att merparten av forumet vid det här laget tycker jag är lite smått knasig. Men varför inte ta stunden i akt, jag hade väldigt trevigt o var smått extas att träffat legenden på sin årliga seglats!)
Ett snabbt möte blev det. Klocksnack och övrigt mkt trevligt snack. Önskar det vore lite längre!
Fantastiskt trevligt att träffat dig och på återseende känns det som @Af Sjodahl
Cellinin var magisk!
Ursäkta för det ngt knasiga sätt jag stannade dig på:)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Bra jobbat!
Precis så det skall gå till när en kändis är på roadtrip. :)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Så jäkla roligt. Jag har haffat affe!:)
Körde ikapp honom, aldrig träffat in the flesh men nu blev det av någonstans kring vänern såg jag en man körandes i motsatt riktning. Man har ju ett visst slumrande bilspan aktiverat i sin slumriga körning. Noterat golf cab av snyggt 80tals stuk, chauffören, fan är inte det där af sjödahl??? Impulsivt som en påtänd bankrånare vände jag bilen rev av några snabba omkörningar för att sen slå på varningsblinkers och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" (förstår att merparten av forumet vid det här laget tycker jag är lite smått knasig. Men varför inte ta stunden i akt, jag hade väldigt trevigt o var smått extas att träffat legenden på sin årliga seglats!)
Ett snabbt möte blev det. Klocksnack och övrigt mkt trevligt snack. Önskar det vore lite längre!
Fantastiskt trevligt att träffat dig och på återseende känns det som @Af Sjodahl
Cellinin var magisk!
Ursäkta för det ngt knasiga sätt jag stannade dig på:)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Tre älgar? :D
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Så jäkla roligt. Jag har haffat affe!:)
Körde ikapp honom, aldrig träffat in the flesh men nu blev det av någonstans kring vänern såg jag en man körandes i motsatt riktning. Man har ju ett visst slumrande bilspan aktiverat i sin slumriga körning. Noterat golf cab av snyggt 80tals stuk, chauffören, fan är inte det där af sjödahl??? Impulsivt som en påtänd bankrånare vände jag bilen rev av några snabba omkörningar för att sen slå på varningsblinkers och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" (förstår att merparten av forumet vid det här laget tycker jag är lite smått knasig. Men varför inte ta stunden i akt, jag hade väldigt trevigt o var smått extas att träffat legenden på sin årliga seglats!)
Ett snabbt möte blev det. Klocksnack och övrigt mkt trevligt snack. Önskar det vore lite längre!
Fantastiskt trevligt att träffat dig och på återseende känns det som @Af Sjodahl
Cellinin var magisk!
Ursäkta för det ngt knasiga sätt jag stannade dig på:)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Fyfasiken vad härligt, såhär ska det vara! :)
 

The lord

Audemars
Så jäkla roligt. Jag har haffat affe!:)
Körde ikapp honom, aldrig träffat in the flesh men nu blev det av någonstans kring vänern såg jag en man körandes i motsatt riktning. Man har ju ett visst slumrande bilspan aktiverat i sin slumriga körning. Noterat golf cab av snyggt 80tals stuk, chauffören, fan är inte det där af sjödahl??? Impulsivt som en påtänd bankrånare vände jag bilen rev av några snabba omkörningar för att sen slå på varningsblinkers och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" (förstår att merparten av forumet vid det här laget tycker jag är lite smått knasig. Men varför inte ta stunden i akt, jag hade väldigt trevigt o var smått extas att träffat legenden på sin årliga seglats!)
Ett snabbt möte blev det. Klocksnack och övrigt mkt trevligt snack. Önskar det vore lite längre!
Fantastiskt trevligt att träffat dig och på återseende känns det som @Af Sjodahl
Cellinin var magisk!
Ursäkta för det ngt knasiga sätt jag stannade dig på:)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Hur ser hälsningen ut ?
 
Då var det äntligen dags att sticka iväg för att träffa lite forummedlemmar, första destinationen blir Västerås! Där kommer jag att slagga hos @Ernesto som visar sin gästvänlighet, men först så skall ha en liten lunch med @Pelarn65. Efter det så kan det bli lite häng på Nymans Ur, finns ju några klockor som man gärna vill titta på som visades upp på Baselmässan tidigare i år, bla så är man ju nyfiken på nya DAYTONAN, Yacht Mastern och nya Air-Kingen, men den sistnämnde får jag ju klämma på när jag möter Ernie så den behöver jag ju inte titta så nämnvärt på!

Hoppas att vädrets makter håller i sig, skulle bli dåligt väder idag, tråkigt ifall man måste åka med uppfälld sufflett på The Greath White Death!

DSC_7214.JPG


Klock, klock, klock, Klock, klock, klocksnack :D!
DSC_7213.JPG


Och som sagt klockan gör dagen får bli denna Breitling Chronomat!
DSC_7216.JPG
Rolig tråd och kul att du inledde i Västerås, staden där man är uppfödd och troligtvis kommer att bli begraven när den tiden är kommen.. Respekt!
:baby::oldman::dead:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Så jäkla roligt. Jag har haffat affe!:)
Körde ikapp honom, aldrig träffat in the flesh men nu blev det av någonstans kring vänern såg jag en man körandes i motsatt riktning. Man har ju ett visst slumrande bilspan aktiverat i sin slumriga körning. Noterat golf cab av snyggt 80tals stuk, chauffören, fan är inte det där af sjödahl??? Impulsivt som en påtänd bankrånare vände jag bilen rev av några snabba omkörningar för att sen slå på varningsblinkers och gjorde "den inofficiella klocksnack hälsningen" (förstår att merparten av forumet vid det här laget tycker jag är lite smått knasig. Men varför inte ta stunden i akt, jag hade väldigt trevigt o var smått extas att träffat legenden på sin årliga seglats!)
Ett snabbt möte blev det. Klocksnack och övrigt mkt trevligt snack. Önskar det vore lite längre!
Fantastiskt trevligt att träffat dig och på återseende känns det som @Af Sjodahl
Cellinin var magisk!
Ursäkta för det ngt knasiga sätt jag stannade dig på:)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Haha...detta var en av dom sjukaste och roligaste situationer ever! Såg bara någon idiot i en vit bil komma farande som ett jehu körande slalom mellan bilarna i backspegeln! Va är det där för fartdåre tänkte jag :D!

När han väl kört om mig, så gjorde han tydligen "den inofficiella klocksnack hälsningen" som jag inte fattade ett smack av! Trodde först att han menade att jag behövde fälla upp suffletten för att det var på väg att bli regn! Fan va juste snubbe tänkte jag, han kanske är meteorolog och vet att regnet är på väg!

Efter sekunder som kändes som minuter så fattar jag att han vinkar in mig på en P-ficka! Det är kanske @Laurentius som jag är på väg till, så jag känner mig inte allt för skraj att gå fram till denna galning!

Hehe...nu visar det sig att det inte är det, istället så är det @80s som både sett mig och känt igen mig :p, och det är helt galet och underbart att någon gör sig det besväret för att bara säga hej! Yes, du är ursäktad Dude ;)!

Och jag är både hedrad och glad att du gjorde dig besväret köra i kapp mig, trots att du var på väg till din frisör! Och visst hade jag gärnat snackat längre med dig också, om det funnits möjligheter! Jag hoppas varkligen att våra vägar korsas igen @80s!

Och helt galet vilken fin klocka du har mannen, vill ha tarmen skrek rätt ut!

image.jpeg
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad vore detta forum utan den underbara KS-andan som finns/råder här! Ta bara det exemplet från igår när @80s kör storslalom mellan bilarna, bara för att säga hejsan, hejsan :D, det är ju så kul!

Och som nu, här ligger jag och softar själv hemma hos @Laurentius medans han och hans fru är på jobbet!

Kanske inga konstigheter med det, om det hade visat sig att vi hade varit vänner sedan många år tillbaka.

Fast nu ligger det till så här faktiskt, vi har aldrig tidigare träffats, kan ej heller komma ihåg att vi har haft några långa PM konversationer innan jag la ut en tråd om att få tak över huvet på min lilla Road Trip!

Så faktum är, att dom litar helt blint på en främmande människa som dom aldrig tidigare ha träffat! Och som får nycklarna till huset, så att han kan gå och komma som han vill, tills dom har slutat jobba framåt kvällen!

Så är inte detta en fantastisk KS-anda så säg! Kan inte vara många andra forum som det kan gå till så här, som det gör på Klocksnack! Jag personligen har nog aldrig hört, några liknande historier som brukar dyka upp här titt som tätt!

Bjuder på en liten bild också!
image.jpg


@jabla med många kör klockbränna, själv kör jag med flipp-flopp bränna!
image.jpg
 

Laurentius

Cartier
Vill även passa på att tacka dig @Laurentius för din enorma vänlighet och gästfrihet som du, din fru och dotter visade mig! Jag har haft en mycket trevlig kväll som jag sent ska glömma! Stor kram på er!
Tack för dom vänliga orden Affe, det värmer! Men hur skulle man inte kunna lita på en person som totalt charmar min dotter (som brukar vara lite reserverad mot okända)? Se nu till och njut av dagen och jag hoppas du får träffat några från forumet som bor i närheten! Ha en härlig dag så ses vi om några timmar!
 
Topp