• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då kör vi, Affes Road Trip 2016 börjar idag...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sitter och leker lite med farbror @jabla s Timegrapher! Haha...va väl det jag visste att min lilla Fat Lady gick som en klocka och inte behövde någon service på närmaste tiden :D!

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Klockan är inte till salu, då den tickar på så jäkla bra, men visst, allt går att lösa för rätt pengar! OBS! Inga skambud :p:D:cool:
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för ikväll @jabla, det är riktigt roligt att vara här igen! Det var ju två år sedan senast så det var på tiden!

"This is Af Sjodahl "The Nightclock Dude" on Affes Road Trip 2016, and Good night Klocksnackare… wherever you are."


image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var vi äntligen framme vid Rydbergs Ur!
image.jpeg


Börjar med litte fönstershopping!

En riktig trevlig klocka med fin historia och med ruggit bra urverk är!

image.jpeg
image.jpeg


Andra trevliga märken är!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Kommer till lite bättre grejer, Oris i egen hög person! Finns iaf en klocka här som jag skulle vilja ha med mig hem.
image.jpeg


Fortsättning följer.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack för ditt superba initiativ till ett delgivande och minst sagt intressant "Roadtrip" postande @Af Sjodahl :)
Hur länge (på en höft räknat) har du planerat att kuska runt ?
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tyvärr tog det roliga slut innan det ens hade börjat!! Tråkigt nog så fick man inte fota klockorna i montrarna inne i butiken!

Hade löst sig om det varit lite folk inne i butiken, då hade vi kunnat ta ut klockorna för fotografering och klämning etc!

Dock så var det iaf en klocka vi tog ut från montern! Tyvärr så fick man inte klämma på den personligen för att den kunde få tumavtryck och börja oxidera. Men en från personalen höll i klockan så vi fick ta några bilder iaf! Så @Niklas ifall du är ute efter en Oris Diver Sixty-Five... (Brons) och är sugen att lägg 29.500kr så har dom en på Rydbegs Ur Helsingborg Väla.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Bilder från Watch World.
image.jpg
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu hade turen kommit till Art Metall nere i city, ( Helsingborg ) dom säljer begagnade klockor som Rolex, Omega mfl märken.

Här blir vi iaf behandlade väl, och får klämma och känna på uren och ta hur många foton som helst!

Denna 70-tals omega är hur coolers som helst!
image.jpeg


Tudor.

Heritage Montercalo.
image.jpeg


Prince Date Chrono.
image.jpeg


Rolex GMT TT utan datumbubbla.
image.jpeg


Sist en BVLGARI, inte min kopp av te precis, men dom är ganska så coola tycker jag! Finns ju några här på forumet som vågar kliva utanför boxen!
image.jpeg
 

Icaras

Rolex
Nu hade turen kommit till Art Metall nere i city, ( Helsingborg ) dom säljer begagnade klockor som Rolex, Omega mfl märken.

Här blir vi iaf behandlade väl, och får klämma och känna på uren och ta hur många foton som helst!

Denna 70-tals omega är hur coolers som helst!
image.jpeg


Tudor.

Heritage Montercalo.
image.jpeg


Prince Date Chrono.
image.jpeg


Rolex GMT TT utan datumbubbla.
image.jpeg


Sist en BVLGARI, inte min kopp av te precis, men dom är ganska så coola tycker jag! Finns ju några här på forumet som vågar kliva utanför boxen!
image.jpeg
Frågade ni vad albatrossen kostade (omegan)? :D riktigt feta! Personalen inne i välabutiken är inte något att hurra över... Kan undra om de ens får sålt någon av deras dyrare ur.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Frågade ni vad albatrossen kostade (omegan)? :D riktigt feta! Personalen inne i välabutiken är inte något att hurra över... Kan undra om de ens får sålt någon av deras dyrare ur.


Vi drog iväg som en avlöning så priserna uteblev på alla klockor utom Orisen. Får förmodligen bara skitklockrna sålda, dom dyrare får man ju inte röra känna det som!!!
 

Icaras

Rolex
Vi drog iväg som en avlöning så priserna uteblev på alla klockor utom Orisen. Får förmodligen bara skitklockrna sålda, dom dyrare får man ju inte röra känna det som!!!
Tänkte på Art Metall angående Omega. Var ligger den butiken egentligen (ping @jabla) :)

Ja, jag provade en AT där för någon månad sedan... fick kanske prova den i två minuter. Bergströms i Malmö höll mig kvar efter de hade stängt så jag kunde prova en Explorer, lite skillnad :p
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Bästa tråden @Af Sjodahl :)
Tack för att du delar med dig av din resa.

Angående Nybergs ur är det både till deras fördel och nackdel att butiken ligger i ett köpcenter. Väldigt lättillgängligt, därför åker jag gärna till Väla för att kika lite medans resten av familjen är på annat håll.:cool:
Samtidigt känns det som ett museum, personalen vågar inte öppna montrarna..:(
 

A.J.

Panerai
Stort privilegium att få förmånen att som nybliven KS:are som mig få följa din roadtrip @Af Sjodahl:) du verkar i mina ögon vara en grymt skön lirare!! Hatten av till dig!! Har du vägarna förbi Karlstad är det bara att hojta!;)
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Bästa tråden @Af Sjodahl :)
Tack för att du delar med dig av din resa.

Angående Nybergs ur är det både till deras fördel och nackdel att butiken ligger i ett köpcenter. Väldigt lättillgängligt, därför åker jag gärna till Väla för att kika lite medans resten av familjen är på annat håll.:cool:
Samtidigt känns det som ett museum, personalen vågar inte öppna montrarna..:(

:banghead:
Rydbergs Ur ska det vara.
 

BCKSTRM

Rolex
Tyvärr tog det roliga slut innan det ens hade börjat!! Tråkigt nog så fick man inte fota klockorna i montrarna inne i butiken!

Hade löst sig om det varit lite folk inne i butiken, då hade vi kunnat ta ut klockorna för fotografering och klämning etc!

Dock så var det iaf en klocka vi tog ut från montern! Tyvärr så fick man inte klämma på den personligen för att den kunde få tumavtryck och börja oxidera. Men en från personalen höll i klockan så vi fick ta några bilder iaf! Så @Niklas ifall du är ute efter en Oris Diver Sixty-Five... (Brons) och är sugen att lägg 29.500kr så har dom en på Rydbegs Ur Helsingborg Väla.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Bilder från Watch World.
image.jpg
image.jpg
fattar inte. Får man inte prova/fota klockor? Det var det knäppaste jag hört...
 

BCKSTRM

Rolex
Sitter och leker lite med farbror @jabla s Timegrapher! Haha...va väl det jag visste att min lilla Fat Lady gick som en klocka och inte behövde någon service på närmaste tiden :D!

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Klockan är inte till salu, då den tickar på så jäkla bra, men visst, allt går att lösa för rätt pengar! OBS! Inga skambud :p:D:cool:
Tror du menar "inte fått någon service på senaste tiden" ;) Fin som fan iaf!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bästa tråden @Af Sjodahl :)
Tack för att du delar med dig av din resa.

Angående Nybergs ur är det både till deras fördel och nackdel att butiken ligger i ett köpcenter. Väldigt lättillgängligt, därför åker jag gärna till Väla för att kika lite medans resten av familjen är på annat håll.:cool:
Samtidigt känns det som ett museum, personalen vågar inte öppna montrarna..:(


Tack! Håller med dig till 100%.
 
Topp