• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då kör vi en liten paketöppning då...

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Rätt på't:

gutesuva.jpg


tyhy7y7u.jpg


Va f-n, det var väl ingen router-pryl jag köpt, eller!?!

zury4e2y.jpg


Nä då, tydligen ett par glasögon?!?

3usuhyje.jpg


Eller vänta, det ser ut att va' nåt klockrelaterat i alla fall! Skönt!

uje6edah.jpg


Jo'rå; en Rolex 1603 från -74 på härligt rasslig Jubilee. Original räfflad glasring finns med. På väg till Rob E för motering/trycktest as we speak (om jag hinner fram till Sthlm innan dom stänger..)

nyqe6usu.jpg


Sitter som en smäck!

Tack StefanW för en smidig affär å en j-ligt läcker klocka!

*nynnar "Just idag e ja stark..."*
Bajen - Falkenberg på nya Söderstadion ikväll!!!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kul att du hittade din blåing. Grattis och välkommen in i Dj träsket! Jag kör ju också vintage 1603 numera.

Är det JS_80s gamla?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bra där! Ser ut att vara fin finnish på boetthornen! Gott skick på tavlan också. Grattis!

Orginal är förstås bra, men inget fel på släta ringen, tycker jag. Komplettera med Oysterlänk. Eller förresten, med den där jubilee-länken blir det ju perfekt med 1603-ringen.

A
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Undrar om ni lyckas göra ert första mål på nya sthlm-stadion ikväll.

Snygg klocka jag gillar blå(blått)!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vet inte om det är fel att posta men när jag ser denna klocka snurra runt om och om igen på forumet till ganska saftiga priser så känner jag att jag till slut är tvungen att säga något..

Fyrsiffriga Datejusts (160x) har alltid t swiss t på tavlan. Aldrig t swiss made t. Är 99% säker att denna är en refinish/redial så det vore trevligt om vi kan reda ut det så inte ovetande köpare luras. Beklagar att jag tar upp det nu Rock_N_Ron men någon gång måste det sägas. Visar det sig att jag har fel så är jag den första att be om ursäkt men denna info finns ganska tydligt på många forum. Just blåa tavlor är dessutom väldigt ofta refinishade och säljs som det på tex ebay.

Möjligtvis att sena service-tavlor kan heta swiss made men då gissar jag att det märks via luminova och annat. Då heter den heller inte t innan och efter texten. :)

Är min post grisig? Skrik till så tar jag bort den.
 

jabla

Sarlacc
Grattis! blir inte bättre än så. Återställ till original 1603 så har du en klocka för resten av livet Rock_N_Ron.
Förstår att min 73:a var en del av inspirationen till detta köp :)

Datejust1603.jpg


Här på en nyare tight 62510 länk men den rassliga originallänken finns i klocklådan.
 
Topp