• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då var det dags.. [unboxing]

Asplund

Patek
2-Faktor
2013 har ju varit flippar-året för många vilket är tur för vår lilla insamling hos BCF, jag flippade tre Rolex innan jag till sist hittade rätt med min Explorer II 216570. Den är fantastisk och jag kan som jag redan sagt inte förstå hur den inte kan vara populärare!

Explorern ska dock bäras på länk vilket inte en riktig sommarklocka gör + att jag har varit lite avis på alla sommar trådar där alla visar upp sina fina uteserverings klockor :D

Nu var det min tur! :hungry:

Inte vit den här gången..
rgNPEqL.jpg


Inte heller någon krona..
y8hW44h.jpg


Trumvirvel!
k2SQPn2.jpg


Panerai Historic Luminor Marina PAM00111
iFsj7ud.jpg


Närbild av pjäsen :)
bMyj8Cs.jpg


Tillsammans med sin kompis!
0crRbuh.jpg


Vanligtvis ska det ju vara det obligatoriska handledsskottet här men jag glömde ta den bilden och det är ett helvetes projekt att fixa det på iPaden så det får helt enkelt vänta.

44mm är vanligtvis lite väl stort på mig men en Panerai är en Panerai? Det är så det ska vara!

Klockan är uttagen 2009 på Nymans Ur och är i väldigt fint skick efter de fyra åren den vandrat mellan medlemmar till TTT och KS.

Nu väntar jag på leveransen av ett par grymma läder, sen är jag redo för sommaren :D

Tack för titten!

/Asplund
 
U

urinvånaren

Guest
Stort grattis till din Panna, denna kan du väl behålla ett tag? Trevligt:)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
grattis ser riktigt bra ut, kvalite i den boxen! finns den pannan i mindre än 44?

Osäker kolla in https://klocksnack.se/threads/att-välja-panerai.198/page-3 Masterkiller har skrivit ner alla 40mm som finns på sidan tre.

Wow.. Hur stort bär 44mm? Ta exempelvis subC i jämförelse.

Grattis iallafall ! :)

Den bär såklart större än en SubC, kronskydd samt tjockleken som är det avgörande.. Går väl jämföra med en Oris dykare typ!
 
Topp