• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då var väntan över... Paketöppning

C

Crowolf

Guest
Helt underbar. Och nu kan du svara på en fråga jag funderat över: Känns den liten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Grattis! Visst är de helt fantastiska! Min 1016 har bott hos mig i två veckor nu och vi är riktigt nykära. Men din med gilt är riktigt vass!

Storleken, IMHO, är preciiiiis på gränsen till liten. Fast utan att gå över den. Så det måste betyda att den är perfekt. :)
 

Sond

Patek
Riktigt riktigt skön!!!
Är visare o tavla helt original? Hur gammal är den?
:) :) :)

Så vitt jag vet och kan bedöma är visare och tavla orginal. Om jag tyder siffrorna rätt är den från 1966.

Helt underbar. Och nu kan du svara på en fråga jag funderat över: Känns den liten?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har ju en del vintage-klockor så jag är van med 36mm och mindre klockor. Men nu på semestern så blir det ju mest +41mm klockor så när jag tog på mig den kändes den lite liten. Inte för liten, men jämfört med vad som sitter på armen, lite liten. Efter ett tag så infann sig känslan. Då den har en ganska smäcker boett blir tavlan lite större så den känns trots allt inte liten. Jag tror tavlan är större än på Submarinern från samma period.

I övrigt kan jag bara konstatera att den är fantastisk att ha på armen. Inget för den som vill flyga lite under radarn då den inte skriker ut att den kommit in i ett rum. Men det gör den bara extra attraktiv för mig.
 
C

Crowolf

Guest
Så vitt jag vet och kan bedöma är visare och tavla orginal. Om jag tyder siffrorna rätt är den från 1966.



Jag har ju en del vintage-klockor så jag är van med 36mm och mindre klockor. Men nu på semestern så blir det ju mest +41mm klockor så när jag tog på mig den kändes den lite liten. Inte för liten, men jämfört med vad som sitter på armen, lite liten. Efter ett tag så infann sig känslan. Då den har en ganska smäcker boett blir tavlan lite större så den känns trots allt inte liten. Jag tror tavlan är större än på Submarinern från samma period.

I övrigt kan jag bara konstatera att den är fantastisk att ha på armen. Inget för den som vill flyga lite under radarn då den inte skriker ut att den kommit in i ett rum. Men det gör den bara extra attraktiv för mig.

Gött! En riktigt godbit är den. Habegäret gör nästan ont. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ställer mig in i ledet och säger Grattis till än skit snygg klassisk klocka! Enda felet är att det börjar suga ännu mera i klock tarmen min bara :). Söker med ljus och lykta efter någon Rolex man kan spendera pengarna på. Än en gång, ett stort Grattis!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Härlig! Antog att det skulle bli en sådan med tanke på de många funderingar om modellen som du luftat på forumet. Trevlig klocka och stort grattis! :woot:
 
Topp