Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Då vet man att man är en riktig klocknörd!

Diskussion i 'Diskussion' startad av frest73, 7 juli 2014.

1. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

Har mest lurkat på forumet tidigare, men i helgen hände något som tydligt visar att jag måste vara en riktig klocknörd. Blev hastigt sjuk i fredags kväll, så dålig att det var dags att ringa efter ambulans, och ställa in sig på några dagar på sjukan (inget jätteallvarligt, är tillbaka hemma idag igen). SOS gjorde klart att ambulansen var på väg, men det var inte högsta prio, så det skulle ta mer än fem minuter. Dags att packa. Vissa saker var enkelt:
    - mobilen
    - läsplattan
    - tandborste
    - tröjor
    - pyjamas
    Men vilken KLOCKA skulle följa med? Några saker stod snabbt klart. Kvarts, inte automat (den kan bli liggande länge någonstans på ett bord, eller så ligger man helt orörlig så den stannar ändå). Den ska inte vara för dyr (jag misstror inte sjukvårdspersonal, det kan lika gärna vara besökare som förser sig - men ska jag bli av med en klocka på sjukan är det bättre om den är lite billigare). Den måste ha bra lume. Den bör tåla vatten. Vad blir det då? Det blev en klocka, som jag köpt av Joberman på gamla forumet:

20140707_085748.jpg

En Glycine Combat Sub i PVD-utförande, kvarts och med hygglig lume fortfarande (ursäkta suddig mobilbild tagen i feberdimma).
    Nu visade det sig att den ändå inte var helt perfekt - Bonettibandet luktade lite för mycket vanilj, så egentligen hade ett pvd-nato varit bättre. Men då ringde ambulansen på dörren, så det blev inget bandbyte. Blir nog aldrig någon OWG!

Chuck, Randel, DrSbaitso och 3 andra gillar detta.
  2. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag misstänker att du inte blev överkörd av tåget med tanke på dina funderingar gällande klockval.

frest73 gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Asviktigt ju! Jag hade troligtvis gjort samma sak. :D

Guskleto gillar detta.
  4. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra prioritering! Det orangea måste även hjälpt till att göra det lättare att hitta klockan i skum sjukhusbelysning :)

5. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ledsen att vara dryg men varför ringde du ambulans om du tom. kunde packa rationellt själv? Bil, buss, taxi eller skjuts går ju nästan alltid snabbare och smidigare

Bra val av klocka dock!

6. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

Det är en rimlig fråga. Jag var själv inställd på att antingen uthärda natten eller just åka taxi till akuten, men min fru ringde först 1177 och beskrev symptomen. Dom hänvisade till 112 som direkt sa att dom skulle skicka en ambulans. Sedan låg jag i soffan och dirigerade min frus packande.

7. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ah! Men det gick bra? Be frun komma med lite fler band och/ eller klockor annars ;)

8. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

Hemma igen, sitter på balkongen! Kan börja fundera på dagens klocka med nya beslutsparametrar. Förväntas hålla mig hemma hela veckan, dock.

9. Dr Stein

Dr Stein Friends of KS

Från:
    Västerås
    Bra att du valde klocka med omsorg. Den stackars vårdpersonalen får ju nästan aldrig se några klockor annars... :)

10. Kairo

Kairo Friends of KS

Varför ambulans vid feber, om du ändå var pigg nog att fundera på vad du skulle packa? o_O

11. par

par Friends of KS

Läs hans svar ovan

frest73 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield