• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dåliga tider, älsklingen sackar efter. Tips på bra service.

Holmqvist

Patek
2-Faktor
God kväll!

Nu har min älskade klocka börjat sacka.
Den har ett par år på nacken men gillar den skarpt även om marknadsvärdet inte är så högt men för mig är den guld värd. :)
Sitter alltid i winder när den inte sitter på armen.
Drog upp den lite extra i lördags när vi skulle ut på äventyr, samt ställde tiden.
Tittade på den idag och ser att den ligger ca 40 minuter efter på 4 dagar, dvs nästan 10 min per dag.
Så, nu undrar jag var man kan lämna in denna för en service. Gärna i eller nära Helsingborg.
Vad sitter det för verk i den?

IMG_1830.PNG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
God kväll!

Nu har min älskade klocka börjat sacka.
Den har ett par år på nacken men gillar den skarpt även om marknadsvärdet inte är så högt men för mig är den guld värd. :)
Sitter alltid i winder när den inte sitter på armen.
Drog upp den lite extra i lördags när vi skulle ut på äventyr, samt ställde tiden.
Tittade på den idag och ser att den ligger ca 40 minuter efter på 4 dagar, dvs nästan 10 min per dag.
Så, nu undrar jag var man kan lämna in denna för en service. Gärna i eller nära Helsingborg.
Vad sitter det för verk i den?

IMG_1830.PNG
Enligt Magrettes hemsida så sitter det

http://www.magrette.com/miyota-eta.php

Antingen eta 2824 och då kan vilken uris som helst serva den, eller så sitter det ett miyita 8215 och då kan du köpa ett nytt verk på bukten och swapa själv :)

http://m.ebay.co.uk/itm/Miyota-8215...%3Ab30b61221590a357d64ed5a8ffb1c250%7Ciid%3A4
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Men vilket miyotaverk är det?
Är det med datum som inte syns pga tavlan?
Borde gå att se en beteckning under/runt balansen om du håller klockan under en lampa. Kan hända att du måste vänta tills klockan stannat och kanske använda en lupp. Skulle tippa på likadant urverk men utan datum.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Men kan man slänga i ett ETA verk i denna?
Tänkte på att det är ett bättre verk och att klockan ska stanna hos mig.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Det blir nog jobbigt. Många parametrar som ska stämma in. Visarstorlek, plats och storlek på tavelfötter, verkets bredd/höjd mm... Köp två verk och ha ett i reserv istället.

Ja, för detta priset så kan man h en hel flock på lager.
Vet inte varför denna klocka blivit en så kär ägodel. :)
Den får mer tid än min 216570! Haha
 
Topp