Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dåligt med Bell & Ross på forumet?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mr_Jonas, 23 december 2015.

1. Mr_Jonas
    Trådstartare

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    För något år sedan tyckte jag att man såg en del Bell & Ross på forumet. Vart har alla tagit vägen?
    Minns att @masterkiller förespråkade dessa, har du ledsnat på märket?

Det skulle vara kul att prova en sådan klocka, någon som har kvar sin? Eller finns det någon AD i Sverige?

För er som inte vet vilka klockor jag menar så slänger jag med några bilder. Dom fyrkantiga klockorna är något av deras grej

image.jpg
    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Mcgregor, Rojalisten, Biohazard och 2 andra gillar detta.
  2. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    B&R har coola klockor men många andra föredrar andra märken i den prisklassen. Det är därför de inte syns på forumet.

3. Mr_Jonas
    Trådstartare

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Antagligen, men det fanns fler förr i tiden på forumet. Kanske man äger en B&R en gång, och sedan tröttnar på en fyrkantig klocka

4. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Gillar deras chronograf, men ligger väldigt låg ner i listan. Antar att man fastnar för B&R eller så gör man inte det, men det skulle vara kul att testa en!
    image.jpeg

Chatastropher, Brutus, Wi och 3 andra gillar detta.
  5. Taxman

Taxman Friends of KS

Jag tycker designen är trevlig men är dem inte lite stora?

6. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Det finns olika storlekar givetvis men de bärs ganska stora pga boettformen. Min far hade köpt en br 01-92, det tog ca 1 månad att han tröttnade på den o flippa

7. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fredmans Ur är AD för B&R. Tycker de har en del coola modeller, aldrig klämt på en irl ännu dock.

8. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Biohazard gillar detta.
  9. Biohazard

Biohazard Bonde

Jag personligen är grymt förtjust i B&R.
    Deras design och tyngden i de ur jag äger är riktigt bra imo. Även att de är aningen större i modellerna passar mig utmärkt, använder 46".
    Ett plus i mina ögon är som du nämner @Mr_Jonas att de är väldigt ovanliga att se både på folks handleder och i butik.
    Vad jag vet och känner till så finns det bara två stycken AD till B&R i Sverige.
    Den ena har nämnts, Fredmans Ur.
    Den andra är http://shop.augustp.se/bell-ross/90

I den prisklassen de ligger, tycker jag det är mycket klocka & design för en vettig slant. Kort sagt, jag lägger hellre mina cash på ett ur som man inte ser varje dag i den prisklassen jag har råd med.

Hoppas ni ger B&R en chans i framtiden, tror verkligen inte ni blir besvikna!
    God Jul chaps! image.jpeg image.jpeg

Mcgregor, Brutus, Kejsaren och 5 andra gillar detta.
  10. Norris

Norris Torpare

Jag tycker det är svårt med dom fyrkantiga på något vis..

11. Biohazard

Biohazard Bonde

@Norris det är det som gör det så mycket roligare, att alla inte använder samma sorts ur. Olika smak, olika prioriteringar.

Moorflax gillar detta.
  12. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
    Köpte en för ett tag sedan, älskar den!:)

Biohazard gillar detta.
  13. Biohazard

Biohazard Bonde

Ett riktigt bra köp @maximuspro , hoppas verkligen det är en keeper för din del!

14. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
    Absolut, gött med en annorlunda klocka. Gillar den med canvasbandet, riktigt sportig.

Biohazard gillar detta.
  15. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    De har några få fullträffar, men B&R har samma problem som Sinn, de är cleana men så cleana att de blir tråkiga. Men visst, en liten svart fyrkantig kvartsare på GGB hade jag kunnat tänka mig, eller en hydro:
    image.jpeg

Brutus och Biohazard gillar detta.
  16. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Om någon intresserad har vägarna förbi London så kan jag rekomendera Bell & Ross butiken i Burlington Arcade. Jag fick ett väldigt trevligt bemötande där och de hade väldigt mycket klockor hemma. Närheten till andra butiker som fantastiska Vintage Watch Company, som ligger mitt emot, gör läget perfekt.
    [lånad bild]

willbur, Stomatologen, Biohazard och 2 andra gillar detta.
  17. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Jag gillar min! Använder den ett par dagar varannan månad kanske. Har några velcro också. Rolig klocka! Väggklockan har jag köpt på eBay och jag hade den på mitt kontor tidigare. Nu sitter vi i landskap...

20151224_095343.jpg

Biohazard och Mcgregor gillar detta.
  18. saferide

saferide Bonde

19. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Fotade BR 03 RAFALE i London på Burlington Arcade. Limiterad 500ex
    image.jpg

Biohazard och maximuspro gillar detta.
  20. TonySoprano

TonySoprano Bonde

Uppsving för märket nu när Magnussen och Palmer sportar B&R för Renault F1:s räkning?
    CaoL5elW4AAMt67.jpg BR-CEO1-2.jpg

21. SimonJE

SimonJE Bonde

Från:
    Göteborg
    Va det inte Amerikanska flygvapnet som använde sig av dessa på sina piloter och dylikt?

22. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bell & ross är balla, har tyvärr inte handlederna för att bära upp dem dock.

Mårtenssons ur Brookfield